غذایی که شما به گربه تان می دهید تاثیر بسزایی بر زندگی، سلامتی و پیشرفت آن دارد. غذاهای متنوعی برای گربه ها وجود دارد ولی بهتر است قبل از انتخاب غذا موارد زیر را در نظر بگیرید

۱- پروتئین:
بطور کلی گربه ها گوشتخوار هستند. بدن آنها به گونه ای آفریده شده است که به گوشت نیاز دارد. گربه ها حتی نیاز به خوردن سبزیجات ندارند. بهترین غذا برای گربه ها ماهیچه است زیرا بیشترین میزان پروتئین را دارد.

۲- آب:
گربه ها بطور غریزی حس تشنگی ضعیفی دارند. البته این بدان معنی نیست که با خیال راحت گربه را در خانه تنها بگذارید و درب توالت فرنگی را باز بگذارید تا تشنگی خود را برطرف کند! بلکه همیشه مقدار کافی آب تازه باید در دسترس گربه خود قرار دهید.
برای فرونشاندن حس تشنگی کمی که گربه دارد وعده غذایی مناسب شامل غذایی اسـت با کیفیـت بالا، همـراه با مایعـات (حدود ۷۸درصد)، یا راحتتـر اینسـت کـه مقداری آب به غذای گربه اضافه کنید تا مثل غذاهای خورشتی شود.

۳-تورین:
تورین اسید آمینه ای است ضروری در رژیم غذایی گربه که اغلب در گوشت یافت می شود و کمبود آن باعث نابینایی و مرگ در گربه ها می شود، پس در تهیة غذای گربه باید از مقادیر زیاد تورین در آن مطمئن شوید. اگر به وجود این اسید آمینه در غذایی که می خرید یا تهیه می کنید اطمینان ندارید می توانید از مکملهـا برای جبران کمبود آن استفـاده کنیـد.
فراموش نکنید که تورین عامل دید گربه در تاریکی شب است، پس این اسید آمینه مفید را از حیوان خود دریغ نکنید.
آشنایی با غذا و تغذیه گربه
۴- غذای خشک در مقابل غذای مایع
بعضی از مردم هنوز بر این باورند که غذای خشک بر غذای آبکی ارجحیت دارد ولی امروزه بیشتر دامپزشکان به استفاده از غذاهای آبکی برای گربه ها روی می آورند. غذاهای آبکی غنی از پروتئین گوشت هستند و مقدار کمی کربوهیدرات دارند در صورتیکه غذای خشک شامل مقادیر بالایی از کربوهیدراتهای غیرضروری است که می تواند باعث شدت یافتن انسداد ادراری و بیماریهای جدی دیگر در گربه تان شود.

۵- مواد افزودنی
صحبت ما در مورد مواد افزودنی است که غذای گربه را حجیم تر به نظر می رساند وسود تولیدکنندگان مواد غذایی را انباشته تر می کند. بعضی از تولیدکنندگان بجای استفاده از موادی مانند غلات، از فراورده های فرعی غیر مغذی مانند پر، علف، کاه (بله حتی کاه!)، استفاده می کنند. پس سعی کنید در قبـال پولی که پرداخت می کنید غذایی بخرید که مواد افزودنی فرعی و کربوهیـدراتهای کمتری داشته باشد.
دامپزشکان و فروشگاههای حیوانات اهلی شما را در یافتن بهترین غذا که با احتیاجات گربه شما مناسب باشد راهنمایی می کنند. حتی انواع غذاهای گوشتی منجمد هم برای گربه شما وجود دارد.
پس دیگر جای هیچ عذر و بهانه ای نیست. گربه شما فقط غذایی سالم می خواهد.