گاو های حیوانات قوی هستند که سیستم ایمنی گاوها مجموعه از آنتی‌بادی را تولید می‌کند که توانایی نابودی ۹۶درصد از انواع ویروس ایدز را دارد.گاوها به کمک درمان ایدز آمدنددکتر دنیس بورتون از انستیتوی تحقیقاتی اسکریپس آمریکا در این باره گفت: آنتی بادی‌های گاو اغلب به شکل منحصربفردی ساخته شده‌اند و بهتر از آنتی بادی‌های مشابه انسان می‌توانند به نابودی کامل پیچیده‌ترین ویروس‌ها بپردازند.

وی افزود: این تحقیقات جدید شرایط لازم را برای تولید واکسن ایدز هموار می‌کند.

به گفته این ایمونولوژیست، در گذشته آزمایش‌های مشابهی برای یافتن آنتی بادی ایدز بر روی موش و میمون که ساختاری شبیه انسان دارند، انجام شد و همگی به شکست انجامید، اما مجموعه‌ای از چندین آنتی بادی رشد کرده در بدن گاوها، راه را برای درمان این بیماری آسان‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: علت اصلی را می‌توان ساختار آنتی بادی گاو دانست که شبیه سیستم ایمنی انسان نیست و از سوی دیگر گاوها دائما مجبورند تا هنگام هضم غذا با ویروس‌ها مبارزه کنند و مانع از نفوذ میکروب‌ها به روده شوند. به همین خاطر بعضی از زنجیره‌های اسید آمینه برای از بین بردن ویروس‌ها از جمله ایدز در بدن گاوها حیاتی است.

تحقیقات دانشمندان به این موضوع کمک خواهد کرد که چگونه سیستم ایمنی بدن انسان را وادار کنند تا همانند گاوها آنتی بادی تولید کند و یا از آنتی بادی تولید شده در بدن گاو برای درمان ایدز در انسان استفاده کرد.