چند سوال مهم که درباره تغذیه سگ ممکن است برای شما پیش بیاید

چند بار باید سگم را تغذیه کنم؟

توله سگ ها باید 4بار در روز غذا بخورند ، همچنین تغذیه سگ را در 4 ماهگی به 3 وعده غذایی در روز کاهش دهید، مهم است که توله سگ از رژیم غذایی که برای سن و اندازه آن تهیه شده تغذیه شود و حتما طبق آن پیش برود. رژیم های غذایی خاص مخصوصاً برای توله سگ ها طراحی شده اند که تضمین می کند حیوان در حال رشد از مواد مغذی مورد نیاز برای رشد سالم و رشد استخوان ها برخوردار است.

برای سگ های 12 ماه یا بالاتر ، 1-2 بار در روز را به حیوان خود غذا بدهید. نژادهای کوچک تر انرژی بیشتری از نژادهای بزرگتر می سوزاند و باید 2-3 وعده غذایی  در روز تغذیه شوند.

تغذیه سگ

نکات مهم تغذیه ای سگ ها

بهتر است فقط یک نوع غذای سگ “کامل متعادل” با کیفیت خوب تهیه کنید و به آن هیچ مکمل دیگری اضافه نکنید مگر اینکه توسط دامپزشک شما تجویز شود، چون مکمل بیش از حد می تواند برای سگ شما مضر باشد.

هرگز تغذیه سگ خود را به طور ناگهانی تغییر ندهید (مگر اینکه تحت هدایت دامپزشک خود باشید). اگر می خواهید رژیم غذایی سگ خود را تغییر دهید ، این کار را به تدریج طی یک دوره 7 – 10 روزه انجام دهید.

سگ خود را در حالی که از کاسه آن غذا می خورد در آرامش بگذارید. دور کردن کاسه در حین غذا خوردن باعث اضطراب می شود که می تواند منجر به رفتار پرخاشگرانه شود. اگر می خواهید مطمئن باشید که سگ شما راحت است در هنگام وعده های غذایی به آن نزدیک شوید ، در حین غذا خوردن او کمی بیشتر از غذا را به کاسه اضافه کنید،در این صورت سگ شمارا به عنوان دوست خود میبیند

هرگز سگ خود را از روی میز یا بشقاب خود غذا ندهید ، زیرا سگ را به گدایی و پارس کردن تشویق می کند.

تغذیه سگ

دستورالعمل های غذا روی برچسب غذای سگ من چقدر دقیق است؟

دستورالعمل های تغذیه توصیه شده توسط سازندگان به ندرت دقیق است و فقط باید به عنوان نقطه شروع  مورد استفاده قرار گیرد. بیشتر دستورالعمل ها بسته به کارخانه سازنده متفاوت است. این بدان معنی است که بین برندها همخوانی کمی وجود دارد. سن ، سلامتی ، وضعیت تولید مثلی و سطح ورزش سگ بر میزان غذای اون باید تأثیر بگذارد. اگر در این مورد شک دارید همیشه با دامپزشک خود مشورت کنید.

مواد تشکیل دهنده غذای تغذیه سگ باید به ترتیب نزولی بر روی برچسب قرار بگیرند. 3-4 مواد اولیه  باید درج شود تا مقدار آن در تغذیه سگ مشخص شود.

چگونه باید تعیین کنم که چه زمانی به سگم غذا بدهم؟

اول حتما مواد غذایی با کیفیت بالا را انتخاب کنید زیرا غذاهای با کیفیت پایین ضایعات بیشتری تولید می کنند ، ومی توانند باعث مشکلات گوارشی سگ شوند و اغلب گرانتر می شوند (زیرا برای ارضای سگ خود نیاز به غذای نسبتا بیشتری دارید). دانستن وزن سگ شما و همچنین وزن ایده آل نژاد خاص سگ بسیار مهم است. اگر به وزن ایده آل برای سگ خود اطمینان ندارید باید با دامپزشک خود مشورت کنید.

چگونه می توانم به دنبال یک غذای متفاوت به رژیم غذایی سگ خود باشم؟

لازم است سگ شما به تدریج با غذای جدید عادت کند زیرا تعداد و نوع باکتری موجود در روده ها ، که به هضم غذا کمک می کند قابل تغییر است و ممکن است توانایی آنها در هضم غذا تأثیر بگذارد. از آنجا که سگ ها اغلب می توانند نسبت به تغییرات در رژیم غذایی خود حساس باشند ، سعی کنید کم کم با مخلوط کردن غذای جدید با برند معمول خود شروع کنید.

آیا باید از سگم غذای خاص نژاد تغذیه کنم؟

نیازهای غذایی یک سگ به عوامل زیادی از جمله نژاد ، سطح فعالیت و سن بستگی دارد. انتخاب رژیم غذایی متناسب با نیازهای بی نظیر سلامتی سگ مهم است. غذاهای خاص هر نژاد می تواند برای حفظ سلامتی حیوان خانگی شما مهم باشد.

منبع:

www.medicanimal.com

How ofte