بیماری خطرناک گربه

براساس اعلام جامعه Humane ایالات متحده ، بیش از 70 میلیون گربه وحشی و ولگرد در خیابان ها پرسه می زنند. از آنجا که گربه های ولگرد اغلب دارای بیماری های خطرناک هستند ، بهترین کاری که می توانید برای محافظت از گربه اهلی خود در برابر بیماری های گربه ها انجام دهید ، نگهداری آن ها در منزل است. با ماندن در داخل خانه، حیوان شما کمتر با حیوانات دیگر می جنگد و احتمال شیوع بیماری از طریق انتقال بیماری کمتر است. شما همچنین می توانید آن را از آلودگی به انگل های آلوده ، از جمله کک و کنه ، دور نگه دارید و از نارسایی کلیه ، جلوگیری کنید.

بیماری ا

گربه های خارج از منزل و آنهایی که در خانه هایی با چند حیوان زندگی می کنند بیشترین خطر ابتلا به بیماری را دارند. با این حال ، گربه های داخل خانه و “فقط گربه ها” نیز می توانند بیمار شوند. خبر خوب در مورد بیماری های گربه این است که اکثر آنها به راحتی قابل پیشگیری هستند. خبر بد این است که به محض اینکه گربه شما به یک بیماری مبتلا شود ، درمان آن بسیار دشوار خواهد بود. همچنین این نکته را باید در نظر داشته باشید که حتی بیماری های جزئی می توانند مشکلات عمده سلامتی را نشان دهند. اما برخی از بیماری های گربه از سایرین خطرناک تر هستند. در ادامه بخوانید تا در مورد برخی از جدی ترین موارد بدانید.

leukemia

لوسمی خلفی نوعی بیماری است که از طریق ادرار ، ترشحات بینی و بزاق گسترش می یابد. گربه ها می توانند این بیماری را از طریق گزش، مواد غذایی مشترک و کاسه های آب و زندگی ساده در کنار هم بگیرند. گربه های مادر می توانند بیماری را در کنار بچه گربه های خود منتقل کنند و بچه گربه ها نسبت به حیوان های بالغ احتمال ابتلا به این بیماری را دارند.

بعضی از گربه ها بلافاصله پس از انتشار ویروس بیمار می شوند. با این حال ، در گربه های دیگر ، علائم بیماری برای چند هفته ظاهر نمی شود. لوسمی خلط می تواند منجر به تعدادی از بیماری ها از جمله عفونت های گسترده در سیستم ، اسهال ، عفونت های پوستی ، بیماری چشم ، عفونت های دستگاه تنفسی ، عفونت مثانه ، ناباروری ، کم خونی و سرطان شود. هر بیماری شدید مزمن می تواند نشانه ای از لوسمی گربه باشد.

اگرچه درمانی برای لوسمی گربه وجود ندارد ، اما این بیماری به راحتی قابل پیشگیری است. نگه داشتن گربه ها در داخل خانه ، محدود کردن قرار گرفتن در معرض سایر گربه ها ، حفظ محیط زندگی تمیز و اطمینان از واکسینه شدن گربه شما ، همگی می تواند از ابتلا به لوسمی گربه جلوگیری کند. مطابق دستورالعمل دامپزشکی Merck ، دامپزشکان به ندرت موارد ابتلا به لوسمی گربه را در بین گربه های واکسینه شده مشاهده می کنند.