مقدمه:

Pomeranian (که اغلب با عنوان Pom شناخته می شود) نوعی سگ از نوع Spitz است که برای منطقه Pomerania در شمال غربی لهستان و شمال شرقی آلمان در اروپای مرکزی نامگذاری شده است. بعنوان یک نژاد سگ عروسکی به دلیل کوچک بودن آن طبقه بندی می شود ، پامرانین از سگ های بزرگتر نوع اسپیتز ، به ویژه آلمانی اسپیتز تبار است.

که  توسط Fédération Cynologique Internationale مشخص شده است که بخشی از نژاد آلمانی اسپیتز است. و در بسیاری از کشورها ، آنها به عنوان Zwergspitz شناخته می شوند (“کوتوله اسپیتز”).

این نژاد سگ پامرانین از قرن 18 میلادی توسط تعدادی از صاحبان سلطنتی رواج یافته است. ملکه ویکتوریا متعلق به یک پومرایی مخصوصاً کوچک بود و در نتیجه ، این نوع کوچکتر محبوبیت جهانی پیدا کرد. تنها در طول عمر ملکه ویکتوریا ، اندازه نژاد نصف کاهش یافته بود.

به طور کلی سگ پامرانین یک سگ محکم و سالم است. از سال 2013 ، از نظرمحبوبیت ، از حداقل سال 1998 ، این نژاد در بین پنجاه کشور محبوب ترین نژاد در ایالات متحده قرار گرفته است ، و شیوه فعلی سگ های کوچک باعث افزایش محبوبیت آنها در سراسر جهان شده است.

ظاهر سگ پامرانین

سگ پامرانین سگ های کوچکی هستند که وزن آنها 1.36-3.17 کیلوگرم (3.0-7.0 پوند وزن) و ایستاده 6-7 اینچ (15-18 سانتی متر) است. آنها سگهای جمع و جور اما محکم با موی فراوان با یک دم دم بسیار بلند و صاف هستند.

رفتار – اخلاق پامرانین ها

سگ پامرانین به طور معمول رفتاردوستانه ، سرزنده و بازیگوشی دارند. آنها می توانند با سگها و انسانهای دیگر پرخاشگر باشند تا خودشان را اثبات کنند. پامرانین ها هوشیار و آگاه از تغییر در محیط خود هستند ، و پارس کردن در محرک های جدید می تواند در هر شرایطی به یک عادت پارس بیش از حد تبدیل شود.

آنها تا حدودی از قلمرو خود دفاع می کنند و از این رو ممکن است با شنیدن صداهای خارج از خانه پارس کنند.پومرایی ها باهوش هستند ، به آموزش خوب پاسخ می دهند و می توانند در گرفتن آنچه از صاحبان خود می خواهند بسیار موفق باشند.

منبع: wikipedia