مقدمه

سگ آکیتا (犬 犬 Akita-inu ، تلفظ ژاپنی: [akʲita.inɯ]) نژاد بزرگی از سگ است که از مناطق کوهستانی شمال ژاپن پرورش یافته است. دو گونه مجزا از آتیکا وجود دارد: یک گونه ژاپنی ، که معمولاً آن را Akita Inu می نامند (Inu به معنای سگ به زبان ژاپنی است) یا Akita ژاپنی و یک سگ آمریکایی است که به Akita یا Akita آمریکایی معروف است.

تاریخچه نژاد سگ آکیتا

سگ آکیتا یک نژاد قدرتمند ، مستقل و غالب است ، معمولاً با افراد غریبه اما با اعضای خانواده محبت دارد. به عنوان یک نژاد ، آکیتاس ها به طور کلی مهربان هستند، اما شناخته شده است که آنها مستعد ابتلا به شرایط ژنتیکی مختلف هستند و می توانند نسبت به داروهای خاص حساس باشند.

پیشینه

در همه کشورها به جز ایالات متحده ، گونه های ژاپنی و آمریکایی سگ آکیتا دو نژاد جداگانه در نظر گرفته می شوند. با این حال ، در ایالات متحده ، این دو گونه یک نژاد سگ آتیکا واحد با تفاوت در نوع در نظر گرفته می شوند. مدتی است ، گونه آمریکایی آکیتا در برخی کشورها به عنوان سگ بزرگ ژاپنی شناخته می شد. هر دو شکل آکیتا احتمالاً به بهترین وجه در سراسر جهان از داستان واقعی هاچیکا ، یک آکیتا وفادار که پیش از جنگ جهانی دوم در ژاپن زندگی می کرد ، شناخته شده است.

سگ آتیکا

نام نژاد های سگ آتیکا

بین هواداران نژاد سگ آکیتا بحث وجود دارد که آیا دو نژاد جداگانه آکیتا وجود دارد یا خیر. تا به امروز ، فقط باشگاه Kennel آمریکایی ، Akitas آمریکایی و ژاپنی را دو نوع از همان نژاد آکیتا می دانند ، که امکان پرورش  بین این دو را فراهم می کند. برخی کشورها از Akita آمریکایی به عنوان آکیتا ژاپنی یاد می کنند. این مسئله به خصوص در ژاپن بحث برانگیز است. برای 84 کشور FCI ، این نژاد رسماً در ژوئن 1999 رسمی شد ، وقتی FCI تصمیم گرفت كه نوع آمریکایی را سگ بزرگ ژاپنی بنامد ، بعداً در ژانویه 2006 به آکیتا آمریكایی تغییر نام داد.

منبع: wikipedia