نژاد باکسر

نژاد باکسر یک نژاد سگ با موی متوسط ​​و کوتاه است که در آلمان توسعه یافته است. رنگهای این سگ با رنگهای سفید ، دارای نشان های سفید یا بدون رنگ هستند. نژاد باکسر brachycephalic (آنها جمجمه های کوتاه دارند) ، دارای یک پوزه مربع شکل ، فک های بسیار قوی و دندان های نیش قدرتمند برای گرفتن گوشت به تکه های بزرگ هستند.

نژاد باکسراز Bulldog انگلیسی قدیمی و Bullenbeisser که اکنون در حال انقراض بودند ، پرورش داده شد که به واسطه انقراض به جای انحطاط نژاد ، منقرض شد. هدف از تولید مثل ، افزایش رنگ سفید نژاد و نیاز به تولید هزاران سگ برای یکی از محبوب ترین نژادهای جهان بود. Boxer بخشی از گروه Molosser است. این گروه یک دسته از نژادهای بزرگ سگ کاملاً ساخته شده سگ است که همگی از همان اجداد مشترک ، سگ بزرگ چوپان بزرگ معروف به Molossus سرچشمه می گیرند.

ظاهرنژاد باکسر

سر مشخصه ترین ویژگی نژاد باکسر است. استاندارد نژاد بیان می کند که باید با بدن کاملاً مطابقت داشته باشد و مهمتر از همه هرگز نباید خیلی کوچک باشد. مهم این است که بر روی پوزه به شکل صحیح و به نسبت مطلق جمجمه قرار گیرد. طول پوزه به کل سر باید نسبت 1: 3 باشد.

باکسرهای سفید

نژاد باکسرهایی که دارای موی سفید بیش از یک سوم بدن او را می پوشانند – معمولاً باکسرها “سفید” نامیده می شوند. تقریباً 20-25٪ از کل باکسرهای متولد شده سفید پوست هستند. باکسرها مانند انسانها دارای پوست طبیعی نسبت به بوکسرهای رنگی خطر بیشتری از آفتاب سوختگی و سرطانهای پوستی همراه دارند.

تخمین زده می شود که حدود 18٪ از باکسرهای سفید در یک یا هر دو گوش ناشنوا باشند ،اگرچه سازمان های امداد و نجات باکسر در حدود دو برابر این تعداد را می بینند.

نژاد باکسر

خلق و خوی نژاد باکسر

شخصیت بوکسور از اهمیت بالایی برخوردار است و بیشترین توجه را طلب می کند. وی به دلیل عشق و وفاداری فراوان به صاحب خود ، از زمان های قدیم مشهور است. او در خانواده بی آزار است، اما می تواند نسبت به غریبه ها خشونت داشته باشد ، اما در هنگام دعوا شجاع و مصمم است.

منبع: wikipedia