دسته دارویی : پروبیوتیک

شکل دارویی : پودر مخلوط در دان

ترکیب دارو : هر گرم از این محصول حاوی:

CFU109×6/1

Bacillus Subtilis

CFU109×6/1

Bacillus Licheniformis

مکانیسم اثر : باکتری‌های باسیلوس سوبتلیس و باسیلوس لیشنی فورمیس جزء باسیل‌های اسپور‌دار (هاگ‌دار) هستند که پس از گذشتن از معده، در روده کوچک حیوانات فعال می‌شوند و آنزیم هایی نظیر پروتئاز ، آمیلاز و لیپاز تولید می‌کنند.

آنزیم های مذکور نه تنها هضم غذا را در دستگاه گوارش دام و طیوربهبود می‌بخشند بلکه به فعالیت باکتری‌های مفید روده نیز کمک می‌کنند و در نهایت باعث افزایش وزن و تولید می‌شوند.

این باکتری‌ها با تولید اسیدهای چرب با زنجیر کوتاه باعث کاهش PHدستگاه گوارش شده و از رشد باکتری‌های بیماری زا جلوگیری می کنند. به علاوه این باسیل‌ها با بلوکه کردن محل اتصال باکتری‌‌های بیماری‌زا در دیواره روده از کلنیزه شدن باکتری های پاتوژن در روده جلوگیری کرده و از رشد آنها ممانعت به عمل می آورند.

همچنین بیوپلوس 2 ب باعث تحریک و تقویت سیستم ایمنی و افزایش انتر فرون‌ها و ایمونوگلوبین‌های IgGو IgMمی‌شود و میزان فعالیت ماکروفاژها را تا 4 برابر افزایش می‌دهد.

موارد مصرف : بیوپلوس 2 ب از طریق مکانیسم های فوق‌الذکر باعث افزایش وزن روزانه، بهبود ضریب تبدیل غذایی، کاهش میزان تلفات پیشگیری از وقوع اسهال‌ها و بهبود هضم و جذب مواد غذایی در دستگاه گوارش می‌گردد.

بیوپلوس 2 ب در جوجه های گوشتی، مرغ تخم‌گذار، بوقلمون و همچنین در گوساله های مورد مصرف دارد.

مقدار و روش مصرف :

جوجه های گوشتی : دره آغازین ( تا 21 روزگی ) 1000 گرم در یک تن خوراک.

دوره رشد پایانی 400 گرم در یک تن خوراک

مرغ تخم‌گذار: 400 گرم در یک تن خوراک

گوساله: 400 گرم در یک تن خوراک

نکات قابل توجه :

1- استفاده همزمان بیوپلوس 2 ب و آنتی بیوتیک‌ها موجب کاهش اثر بیوپلوس 2 ب می‌گردد ، بنابراین در هنگام مصرف بیوپلوس 2 ب نباید از آنتی بیوتیک‌ها و آنتی مایکوپلاسما‌ها استفاده نمود.

2- بیوپلوس 2 ب به دلیل پایداری و مقاومت در مقابل گرما و فشار، در طی پروسه پلت سازی پایدار باقی می‌ماند .

شرایط نگهداری : در جای خشک، و درجه حرارت پایین‌تر از 37 درجه سانتی‌گراد نگهداری شود.

 در ضمن درب کیسه‌های حاوی این ترکیب باید پس از هر بار مصرف بلافاصله بسته شود.

بسته بندی : پاکت 1000 گرمی