دسته دارویی  : ضد عفونی کننده

 شکل دارویی  :  محلول

 ترکیب  دارو   : 

پراکسید هیدروژن                          50%

نقره                                            05/0%

 معرفی سانوسیل سوپر 25:  این ضدعفونی قوی و موثر بوده و روی طیف وسیعی از میکروارگانیسم‌ها از جمله باکتری های گرم مثبت و گرم منفی ، میکروب های اسپورزا ، ویروس‌های پوشش‌دار و بدون پوشش، قارچ ها ، مخمر ها ، تک سلولی ها و کپک ها و همچنین برروی بیوفیلم در صنعت پرورش دام و طیورموثر می‌باشد. پایداری پراکسید هیدروژن موجود در این محصول از طریق افزودن یون نقره که دارای اثر الیگودینامیک و کاتالیتیک می باشد، حاصل شده است. نقره موجود در این محلول به وسیله پیوندهای شیمیایی به پروتئین باکتری ها متصل شده و سبب غیر فعال شدن و ته نشین شدن آنها می‌شود. خاصیت باکتریواستاتیک نقره سبب می‌شود سطوحی که توسط غلظت 3% سانوسیل سوپر 25 ضدعفونی شده اند مجدداًآلوده نگردند. سانوسیل سوپر 25 با غلظت های 3% و6% و 100% قابل استفاده است.

 

 از مزایای  سانوسیل سوپر 25 قدرت و طیف اثر ضد عفونی کنندگی بالا ، غیرسمی بودن آن برای انسان و حیوانات می باشد. وغیر  سرطان زا و یا جهش زا  نبودن آن می باشد و واکنش های آلرژیک نسبت به سانوسیل سوپر25 در مقایسه با غلظت 3% از اثر بخشی قوی تری برخوردار است و زمان مورد نیاز جهت ضدعفونی با آن نیز کمتر است. به همین علت غلظت 6% آن جهت ضد عفونی ساختمان ها به روش مه‌پاشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. غلظت 100% سانوسیل سوپر 25 به دلیل محتوای نقره بالا و پایداری بالا جهت ضدعفونی آب بسیار مناسب می باشد. 

 

  مقدار و روش مصرف  :   

در مرغداری ها 

1- ضدعفونی عمومی مرغداری ها

دوزاژ 50 میلی لیتر سانوسیل سوپر 25 با غلظت 6% به ازای هر متر مربع از سطح 

برای ضدعفونی هوا، استفاده از سانوسیل به روش مه پاشی توصیه می‌گردد.

دوزاژ: 1 لیتر سانوسیل سوپر 25 با غلظت 6% به ازای 100 متر مکعب  از هوا

پیشنهاد میگردد تمامی تجهیزات از قبیل دانخوری و آبخوری و غیره توسط محلول سانوسیل به روش اسپری کردن ضدعفونی گردد.

جهت ضدعفونی کف سالن، استفاده از غلظت 3% سانوسیل سوپر 25به روش اسپری کردن یا تی کشیدن توصیه می‌گردد.

 

2- ضدعفونی سیستم آبرسانی ( قبل از شروع دوره پرورش)

پس از تخلیه کامل مخازن آب، آنها را شستشو و تمیز نموده و از پاک شدن تمامی رسوبات اطمینان حاصل فرمایید.

برابر حجم کل سیستم آبرسانی، در مخزن آب بریزید و به آن سانوسیل سوپر 25 اضافه نمایید.

دوزاژ: 1 لیتر از سانوسیل سوپر 25 با غلظت 100% به ازاء هر 1000 لیتر آب مخزن 

شیر اصلی را باز نموده تا محلول از مخزن اصلی در سیستم آبرسانی جاری شود. سیستم آبرسانی را به مدت 12 ساعت به حال خود رها کنید.

 پس از 12 ساعت آب داخل سیستم را تخلیه نموده و سیستم را با آب تمیز پر نمایید. مهمترین مزیت ضد عفونی سیستم آبرسانی با استفاده از سانوسیل سوپر 25 ، حذف کامل بیوفیلم، عدم نیاز به خنثی سازی ضدعفونی کننده و عدم نیاز به پاکسازی سیستم است.

 

3- ضدعفونی آب آشامیدنی ( در طول دوره پرورش)

دوزاژ: ( بسته به کیفیت آب) : 10 تا 50 میلی لیتر سانوسیل سوپر 25 با غلظت 100% به ازای هر 1000 لیتر آب آشامیدنی 

 

در دامداری ها:

1- ضد عفونی سطوح:   

 جهت اثر بخشی بهتر محلول ضدعفونی ، ابتدا سطوح مورد نظررا  با آب پر فشار و شوینده ها تمیز کرده و سپس با استفاده از سانوسیل سوپر 25 با غلظت 6% و دوز تقریبی 2/0-1/0 لیتری برای هر متر مربع از سطح مورد نظر اسپری نموده و اجازه دهید تامحل خشک گردد ( شستشو پس از ضد عفونی نیاز نمی باشد). کف نمودن اندک در طول استفاده از این محلول ضدعفونی طبیعی بوده و به دلیل آزاد شدن اکسیژن فعال می باشد.

2- ضدعفونی کفش و چکمه:

 

جهت رعایت اصول بهداشتی برای جلوگیری از گسترش آلودگی در محیط توسط افراد و پرسنل دامداری، استفاده از حوضچه های ضدعفونی توصیه می‌گردد. میتوان 5/3 لیتر از محلول ضدعفونی سانوسیل سوپر 25 با غلظت 6% را برای خیساندن پادری ها و در محل عبور از مناطق مختلف دامداری جهت ضدعفونی کف چکمه ها استفاده نمود.

 

3- ضدعفونی جهت پیشگیری از بیماری ها

برای پیشگیری از بیماری تب برفکی توصیه می‌گردد. سم های حیوانات حساس به طور منظم با محلول رقیق شده سانوسیل سوپر 25 با غلظت 6% به میزان 50% سانوسیل و 50% آب اسپری شوند. همچنین جهت پیشگیری از ورم پستان در گاوهای شیری توصیه می‌گردد. پس از دوشش پستان و یا سر پستانک‌ها با استفاده از محلول رقیق شده سانوسیل سوپر 25 با غلظت 6% و به میزان 50% سانوسیل و 50%آب شستشو داده شود .

 

4- ضدعفونی تجهیزات 

محلول رقیق شده سانوسیل سوپر 25 با غلظت 6% را که به میزان مساوی با آب رقیق شده تهیه کرده و وسایل مورد نظر را در آن غوطه ور کنید. وسایل و قطعاتی که برای ضدعفونی کردن در نظر گرفته می‌شوند مانند سم گیر، وسایل ماشین های شیر دوشی و …. می بایست یک شب در محلول مذکور باقی بمانند. این محلول تا چندین مرتبه قابلیت استفاده را دارا می باشد و بهتر است پس از یک هفته تعویض گردد.

 

نکات قابل توجه: 

– در حین کار باسانوسیل از عینک ایمنی و دستکش استفاده نمایید.

– از برگرداندن سانوسیل استفاده شده به ظرف اصلی خودداری شود

– از مخلوط کردن سانوسیل با سایر فراورده ها خودداری کنید.

– پس از تماس با پوست، بلافاصله موضع را با مقادیر زیادی آب بشویید.

– دور از دسترس کودکان نگهداری گردد.

 

 ‌شرايط نگهداري: 

– سانوسیل را در ظرف اصلی و به شکل عمودی نگهداری نمایید 

 – برروی پالت پلاستیکی نگهداری شود.    

– به دور از مواد قابل اشتعال نگهداری شود.     

– در جای خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود.

 

بسته بندی  :  گالن پلی اتیلنی 5 لیتری