شکل دارویی و ترکیب دارو:
Solka Hoofgel ژلی با رنگ آبی تیره بر پایه مس و روی شلاته شده، اسیدهای ارگانیک و مواد چسبنده است. مس خاصیت باکتری کشی دارد و روی در ترمیم پوست مؤثر است و اثر ضدباکتریایی دارد، این در حالی است که اسیدهای ارگانیک موجود در آن اثر نگه دارندگی دارند.
مکانیسم اثر Solka Hoofgel
Solka Hoofgel چسبندگی بسیار خوبی برای حداکثر تأثیر و محافظت ایجاد می کند. شلاته بودن مواد معدنی موجود در این محصول، حداکثر عملکرد آن را موجب می شود.
مواد معدنی شلاته شده، موادی هستند که در کپسول پروتئینی مقاوم به اسید قرار داده شده اند و بنابراین در برابر اثرات محیطی مانند رطوبت و درجه حرارت محافظت می شوند.
بنابراین وجود مقدار کمی از این مواد نیز، مثمر ثمر واقع خواهد شد. تحقیقات نشان داده اند که مالیدن  Solka Hoofgel بر روی زخم ها به طور چشمگیری اندازه زخم را با ترمیم کامل اپیتلیال در زمان کوتاهی، کاهش می دهد.
موارد استفاده از Solka Hoofgel
قابل استفاده در گاو و گوسفند
درماتیت میان انگشتی (Interdigital dermatitis)
درماتیت انگشتی (Mortellaro یا Digital dermatitis)
تکثیر بافت شاخی (Proliferation)
آماس عفونی پا (Phlegmona یا Foul in the foot)
زخم کف پا (Rusterholz)
سایر مشکلات باکتریایی سم
روش مصرف:
Solka Hoofgel برای درمان فردی حیوان با مشکلات باکتریایی سم، استفاده می شود. در زمان درگیری شدید استفاده از نوار Solka همراه با Solka Hoofgel  نیز پیشنهاد می شود. قبل از درمان زخم، محل را به خوبی تمیز کنید. اگر نیاز بود، محل را با آب گرم با دست بشویید و سپس خشک کنید.
لایه مناسبی از Solka Hoofgel را بر روی زخم بمالید. قبل از رها کردن حیوان مقید شده، اجازه دهید ژل به مدت دو دقیقه خشک شود.
در زمان مشکلات شدید سم، پس از مالیدن ژل، نوار Solka را به مدت 5 تا 7 روز بر سم آسیب دیده بپیچید و پس از باز کردن آن، برای درمان قطعی یک بار دیگر از ژل Solka Hoofgel بدون نوار استفاده کنید.
بسته بندی:
قوطی 300 میلی لیتری یا تیوپ 150 میلی لیتری به همراه برس