دسته دارويي: موکولیتیک (خلط آور و موکولیتیک)

 

 

ترکیب : هرلیتر محلول خوراکی فارماهگزین®حاوی :

 

10gr Bromhexin
1000ml Excipient qs.to

موارد مصرف:
فارماهگزین® به عنوان خلط آور و موکولیتیک می باشد، که باعث افزایش ترشحات برونش ها و کاهش ویسکوزیته آنها با توجه به ترکیب قدرتمند منتول و برم هگزین می گردد، همچنین باعث افزایش در سطح ایمونوگلوبولین در ترشحات مجاری هوایی می گردد. فارماهگزین®نشان داده است که برای درمان علائم ناشی از عفونت های تنفسی از قبیل اشکال در تنفس و عطسه در پرندگان و همچنین در مورد بیماری های تنفسی که در آن مخاط اضافی به عنوان ذات الریه برونکوپنومونی در گاو و اسب شناخته می شود و برونشیت در طیور مؤثر می باشد. برای درمان عفونت حاد برونکوپنومونی ریوی، برونشیت مزمن یا تحت حاد و تراکئوبرونشیت و نوروپاتی التهابی مزمن، پنومونی، مشکلات تنفسی با منشأ برونکوپنومونی، در پیشگیری، قبل و بعد از عمل جراحی، به طور کلی به عنوان یک داروی کمکی در بیماری های عفونی تنفسی به کار می رود.

 
مقدار و نحوه مصرف :

 

طیورو بوقلمون: 100 میلی لیتر در هر 100 لیتر آب آشامیدنی در روز به مدت 3تا5 روز
گوساله و کره اسب: 1تا2 میلی لیتر به ازاء هر 10 کیلوگرم به مدت 3 تا5 روز
بره و بزغاله: 0.2 تا 0.4 میلی لیتر به ازاء هر 10 کیلوگرم وزن بدن در روز به مدت 3تا5 روز

 
موارد احتیاط: محلول های تازه روزانه، تهیه و مصرف گردد. مقادیر باقی مانده از ظرف دارو را دور بریزید. هر گونه آب و دارو که ظرف مدت 24 ساعت مصرف نمی گردد دور ریخته شود.

 

 

موارد منع مصرف:

در حیواناتی که دارای حساسیت فوق العاده شناخته شده می باشند داروهای موکولیتیک و یا دارای فرمول مشابه نبایستی استفاده گردند.

 
زمان پرهیز از مصرف : ندارد.

 
مدت زمان نگهداری : 24 ماه پس از زمان تولید.

 
شرايط نگهداري: بین 10 تا 25 درجه سانتی گراد و دور از تابش مستقیم نور و در ظروف در بسته نگهداری شود.

 

 

بسته بندی : بطری پلی اتیلنی 1 لیتری .