کلسیم+ گلوکز + منیزیم+فسفر
Calcium G.M.P
دسته دارویی : موادمعدنی +اسیدآمینه +قند
ترکیب : هر میلی لیتر از دارو حاوی موارد زیرمی باشد :
کلسیم گلوکونات              175 میلی گرم
منیزیم كلرايد                  21.9 میلی گرم
گلوکز                               100 میلی گرم
سديم هيپوفسفيت              40.5 ميلي گرم
فارماکولوژی :
موادمعدنی فوق بخصوص کلسیم ،منیزیم و فسفر از جمله موادمعدنی بسیار مهم در اعمال حیاتی بدن می باشند .کلسیم وفسفر در تشکیل استخوان و دندانها نقش بسیار مهمی را ایفا می نمایند ، از جمله اعمال دیگر کلسیم نقش مهم آن در انقباض عضلات می باشد.
فسفر نیز نقش بسیارحیاتی در انتقال و ذخیره انرژی به صورت ATP دارد درنتیجه باعث بهبود و کارایی مناسب متابولیسمی دام می گردد و بعنوان یک آنابولیزان عمل می کند.
منیزیم نیز در ساختمان کریستالی استخوان نقش خود را ایفا می نماید. این ماده معدنی یک یون داخل سلولی است و یک کوفاکتور اصلی برای تعداد زیادی از آنزیمها بخصوص آنزیمهایی که در تولید DNA و پروتئین سازی نقش دارند می باشد.
گلوکز یا دکستروز یک تک قندی است که تنها منبع  انرژی مغز می باشد ومانع از بی حالی و ضعف شدید در دوران بیماری و نقاهت می گردد و بعلت تک قندی بودن پس از تزریق سریعاً وارد خون شده و اعمال اثر می نماید.
البته در موارد هيپوكلسمي قبل از زايمان غلظت انسولين در پلاسما كاهش و متعاقباً مقدار گلوكز افزايش مي يايد . با تزريق اين دارو و افزايش سطح كلسيم خون هيپوكلسمي برطرف شده و مقدار انسولين نيز در خون بالا مي رود ، نتيجتاً گلوكز كاهش مي يابد و در واقع سلول قادر به استفاده از گلوكز بعنوان منبع انرژي مي گردد و در زمان افزايش نياز به انرژي ، با تجويز اين دارو گلوكز سريعاً به دام رسانده شده و به بهبودي هر چه بيشتر آن كمك مي نمائيم و با تجويز گلوكز توليد كتون باديها نيز كاهش يافته و كتوز به اين شكل برطرف مي گردد .
موارد مصرف :
پیشگیری و درمان کمبود مواد معدنی و اسید آمینه فوق و نیز افزایش قندخون  در شرایط بیماری و یا نقاهت.
مقدار و روش مصرف :
تزریق وریدی ، ا ميلي ليتر بازاي هر كيلو گرم وزن بدن (معادل با 15.6 ميلي گرم كلسيم و 2.6 ميلي گرم منيزيم بازاي هر كيلوگرم وزن بدن )
موارد منع مصرف :
مواد منع مصرف خاصي گزارش نشده است مگر در موارديكه حساسيت به يكي از فرآورده هاي موجود در اين دارو وجود داشته باشد .
احتیاط:
تزریق وریدی آهسته در تزریق این دارو توصیه می گردد.
قبل از تزریق ویال را بدون حرارت دادن مستقیم اندکی گرم نمائید.
دارو را دور از دسترس اطفال نگهداری نمائید.
تزريق وريدي نادرست امكان دارد ايجاد فلبيت و لخته شدن خون در محل تزريق نمايد كه جهت جلوگيري از اين مورد براي تزريق وريدي استفاده از آنژيوكت توصيه مي گردد .
تزريق وريدي بايد آهسته انجام گردد زيرا تزريق سريع آن باعث برادي كاردي و آرتيمي قلب مي شود كه در صورت بروز چنين موردي بايد تا زمان نرمال شدن ريتم قلب ، تزريق متوقف گردد .
در دوران آبستني و شيردهي منع مصرف ندارد .
زمان پرهیز از مصرف :زمان پرهیز از مصرف برای این دارو ذکر نشده است .
شرایط نگهداری :در مکان خشك و دماي 15 تا 25 درجه سانتيگراد دور از نور و يخ زدگي نگهداري گردد .
بسته بندی :ویالهای شیشه ای قهوه ای 100 و 250 میلی لیتری.