هاسکی آلاسکایی معمولاً مقداری از سیبرین هاسکی (Siberian Husky) بزرگتر می باشد. هاسکی آلاسکایی معمولاً لاغر تر از سیبرین هاسکی می باشد. سیبرین هاسکی اغلب دارای رنگ چشم آبی یا ترکیبی از آبی-قهوه ای می باشد ولی هاسکی آلاسکایی اغلب چشمهایی به رنگ قهوه ای دارد.
 آشنایی با نژاد سگ هاسکی آلاسکایی Alaskan Husky

خلق و خو

هاسکی آلاسکایی عمدتاً بعنوان سگهای کاری پرورش داده می شوند. آنها نسبت به سیبرین هاسکی تحمل بیشتری در مسابقات سورتمه سواری دارند. آنها بسیار مهربان و بازیگوش ، اما خودسر و موذی هستند. این سگ بشاش بسیار به خانواده اش علاقه مند است. آنها خیلی باهوش ، اُنس گیر و با محبت هستند. به راحتی تعلیم می بینند. آنها بطور کل دارای انرژی زیادی هستند بخصوص در توله ها. با کودکان خوب و با غریبه ها دوستانه رفتار می کنند. آنها دیدبان خوبی نیستند. هاسکی ها بسیار باهوش و تربیت شدنی هستند. اما آنها هر کاری که فکر کنند درست است را انجام می دهند و فقط دستوراتی را که لازم بدانند را انجام می دهند. این سگ اگر بتواند کار مفیدی انجام دهد آنرا انجام می دهد. هاسکی ها همراهان خوبی برای پیاده روی می باشند تا زمانی که هوا خیلی گرم نباشد. ممکن است در آموزش دادن دستشویی به آنها با مشکل روبرو شوید. این نژاد علاقه زیادی به زوزه کشیدن دارد و خیلی زود حوصله اش سر می رود. آنها تنهایی را دوست ندارند. پس اگر این نژاد مورد علاقه شماست باید به فکر اینکه یک سگ دیگر هم بیاورید باشید. یک هاسکی تنها می تواند خیلی مخرب باشد. به یاد داشته باشید که هاسکی کاملاً یک سگ سورتمه است. آنها با سایر حیوانات خانگی خوب می باشند بشرط آنکه از تولگی با آنها بزرگ شوند. هاسکی ها کم غذا می خورند و از آنچه شما انتظار دارید کمترمی خورند. این نژاد پرسه زدن و گشتن را دوست دارد. هاسکی آلاسکایی می تواند بهترین دوست برای کسانی باشد که آگاهی این را دارند که چه انتطاری از این حیوان زیبا و باهوش دارند.

شرایط نگهداری

آنها معمولاً برای نگهداری در آپارتمان توصیه نمی شوند. اگر آنها بخوبی آموزش ببینند و بطور مناسب ورزش داده شوند می توان آنها را در آپارتمان نگهداری کرد. هاسکی آلاسکایی در خانه بسیار فعال است و یک حیاط بزرگ با حصار برای او بسیار مناسب است. بخاطر پوشش ضخیم این نژاد ، آنها ترجیح می دهند که در هوای سرد باشند. برای نگهداری این نژاد در گرما باید از سایه کافی و کولر استفاده کنید. این نژاد دوست دارد در گروه زندگی کند.

فعالیت بدنی

هاسکی آلاسکایی به فعالیت بدنی متوسط نیاز دارد، ولی نباید بیش از اندازه در آب و هوای گرم فعالیت داشته باشد. آنها به یک حیاط بزرگ با حصار بلند نیاز دارند، ولی سیم های پایین حصار را دفن کنید ، زیرا آنها دوست دارند برای بیرون آمدن و شکار کردن زمین را بکنند.

طو عمر

حدود 15- 12 سال.

آراستن

پوشش آنها به آراستن زیادی نیاز ندارد به جز در فصول ریزش مو ( دوبار در سال ریزش موی شدید دارد). برس کشیدن با شانه آهنی پیشنهاد می شود.

تاریخچه

هاسکی آلاسکایی با دقت پرورش داده شده تا بهترین سگ کاری شود. هاسکی های آلاسکایی بخوبی تربیت شده و اصیل می باشند. گفته می شود که آنها کاملاً اصیل نمی باشند و در AKC و CKC ثبت نشده اند برای اینکه آنها با دیگر نژادهی شمالی و غیر شمالی مخلوط شده اند تا بهترین نژاد کاری ارائه داده شود.

گروه

سگهای کاری.