بردر ترير سگي است كوچك با پوشش خارجي زبر ، سيمي مانند و مضاعف. چشمها به رنگ جگري تيره ، گوشها كوچك و بي شكل و بيني سياه رنگ ، دندانها منظم و دم ، كوتاه و صاف مي باشد. در رنگهاي متنوعي اعم از قرمز ، آبي ، قهوه اي تيره يا روشن يافت مي شود. موهاي سفيد رنگ بر روي پاها قدغن است اما مي توان در سطح بدن يا بر روي سينه قسمتهاي سفيد مشاهده نمود.
 نژاد سگ بردر تریر Border Terrier

خلق و خو

بردر ترير سرزنده و شاداب است و بسيار مهربان با كودكان. استعداد زيادي در آومختن مطالب دارد. يك ترير كوچك ، سر سخت ، نابهنجار و يك شكارچي شجاع! در سنين پايين بايد به خوبي اجتماعي شود و به صداهاي بلند عادت كند تا در بزرگسالي به مشكل بر نخورد. به غريبه ها پارس مي كند اما حالت تحاجمي ندارد. حتي ممكن است با دزد به خانه اش برود! در تولگي بازيگوش و در برزگسالي آرام است. علاقه زيادي به كندن زمين دارد و ممكن است خود را در گودال هاي كوچك گير بياندازد. از تنها ماندن بيزار است و بهترين حالت داشتن يك جفت از آنها در خانه است.
 نژاد سگ بردر تریر Border Terrier

وزن و ارتفاع

وزن در نرها: (7-6) ك.گ در ماده ها: (6-5) ك.گ

ارتفاع در نرها: (41-33) س.م در ماده ها: (36-28) س.م

مشکلات سلامتی

نسبت به درد بسيار حساس است. بيماري سرع ، متابولسيم ضعف عضلاني و بيماريهاي عصبي قابل ذكر مي باشد.

شرایط نگهداری

جهت نگهداري در آپارتمان مناسب مي باشد. به شرط آنكه در طول روز به ميزان كافي فعاليت بدني داشته باشد. در داخل خانه آرام است و يك حياط كوچك كفايت مي كند.

فعالیت بدنی

بردر ترير پرورش يافته جهت شكار و داراي استقامت بدني بالايي مي باشد. به فعاليت بدني قابل توجهي نياز دارد.

طول عمر

حدود 15 سال و بيشتر.

آراستن

موهاي زبر و سيمي مانند آن به برس كشيدن هفتگي نياز دارد. استحمام در مواقع ضروري پيشنهاد مي شود. ريزش مو در اين نژاد بسيار كم و ناچيز است و براي افرادي كه نسبت به موي حيوانات آلرژي دارند ايده ال است.

تعداد توله ها

8-2 توله. معمولاً 5-4 عدد.

تاریخچه

زادگاه بردر ترير ناحيه Cheviot Hills واقع در منطقه بردر مرز اسكاتلند و انگلستان مي باشد. در گذشته مزرعه داران براي مقابله با روباه و شكار آن اين نژاد را پرورش مي دادند. همچنين به دليل شجاعت و استقامت زيادش از آن جهت شكار سمور ، راسو و گوركن استفاده مي شده است. در سال 1920 در انگلستان به ثبت رسيد.

گروه

تريرها.