فاکس هاند یک سگ خوش اندام و زیبای شکاری است. داری ماهیچه های بلند و جمجمه پهن می باشد. گردن بلند و چشمها جذاب و بزرگ و گوشها آویزان می باشند. پاها بلند و صاف و در انتها تخم مرغی شکل اند. معمولاً به رنگهای سفید – قهوه ای – سیاه و یا دو رنگ یافت می شوند. دم در امتداد خط پشت قرار دارد.
 نژاد انگلیش فاکس هاندEnglish Foxhound

خلق و خو

فاکس هاند شکارچی فعال ، شجاع ، پر محبت و مسئول در مقابل آقایش می باشد. با سایر افراد رابطه خوبی دارد خصوصاً کودکان. از زندگی گروهی با سایر سگها لذت می برد و با سایر حیوانات خانگی کنار می آید. می تواند با سرعت زیاد برای 5-6 ساعت حتی در آب و هوای گرم بدود و فعال باشد. گرچه در جوانی انرژی زیادی دارد اما بهتر است تا در سن 7-8 سالگی بازنشسته شود. نوع انگلیسی آن سرعت کمتری در مقایسه با نوع آمریکاییش دارد. گونه های نمایشی برای نگهداری آسانتر می باشند چراکه نوع شکاری آن بسیار فعال و پر جنب و جوش است.

وزن و ارتفاع

وزن در نرها و ماده ها: (29-32) ک.گ

ارتفاع در نرها: (56-63) س.م ، در ماده ها: (53-61) س.م

 نژاد انگلیش فاکس هاندEnglish Foxhound

مشکلات سلامتی

سگ بسیار سالمی می باشد و بیماری خاصی قابل ذکر نیست.

شرایط نگهداری

بسیار فعال و پر جنب و جوش می باشد و برای نگهداری در آپارتمان و محیط شهری مناسب نیست.

فعالیت بدنی

این نژاد به دویدن زیاد روزانه نیاز دارد تا خوشحال و سرحال بماند. حس شکارچی بودن او گاهی اوقات خطر ساز می شود بنابراین باید در اماکن عمومی از قلاده استفاده شود.

طول عمر

معمولاً زیر 10 سال.

آراستن

موهای کوتاه و زبر آن برای آراستن آسان می باشد. برس کشیدن و استحمام در مواقع ضروری پشنهاد می شود. ریزش مو در این نژاد متوسط می باشد.

تاریخچه

فاکس هاند حاصل آمیزش Greyhound , Bulldog و Fox Terrier می باشد. از این نژاد بیشتر برای شکار و تعقیب روباه ها به همراه شکارچیان انگلیسی استفاده می شده است. حس بویایی بسیار قوی و استقامت زیادی در دویدن برای ساعتهای متوالی دارد.

گروه

سگهای تازی.