یک سگ شکاری آموزش یافته با تفنگ ، باهوش و صبور که از لحاظ قدرت بدنی ، استقامت ، خوش اندامی و رفتار ایده آل می باشد. موها یک دست و پر پشت. سگهای نر کاملاً عضلانی و ماده ها ظریف هستند. گردن بلند ، زیبا و عضلانی است و حالت خمیده دارد. سینه عمیق دارد. دم در ادامه خط پشت قرار گرفته است. زمینه سفید رنگ با مخلوطی از موهای تیره تری که با درجات مختلف واقع شده اند. لکه های بزرگ بر روی بدن نا مطلوب است.

خلق و خو

باوقار ، دوستانه ، بدون خجالت ، نترس و غیر شرور. بسیار سرزنده و حساس است و رابطه خوبی با کودکان دارد. به پارس کردن علاقه دارد و باید او را از سنین کم نسبت به این کار منع کرد.
 نژاد سگ انگلیش ستر English Setter

وزن و ارتفاع

وزن در نرها: (25-36) ک.گ ، در ماده ها: (20-23) ک.گ

ارتفاع در نرها: (61-69) س.م ، در ماده ها: (58-66) س.م

مشکلات سلامتی

از دادن غذای اضافی خودداری کنید چراکه استعداد خوبی در فربه شدن دارد. مشکلات لگن و همچنین بیماری سقط جنین در ماده ها شایع می باشد.
 نژاد سگ انگلیش ستر English Setter

شرایط نگهداری

برای نگهداری در آپارتمان و محیط شهری پیشنهاد نمی شود و حداقل به یک حیاط متوسط برای زندگی نیاز دارد.

فعالیت بدنی

این نژاد به ورزش و فعالیت بدنی روزانه زیاد نیاز دارد. دویدن در فضای آزاد و پیاده روی مناسب می باشد. اگر به اندازه کافی فعالیت بدنی نداشته باشد کلافه و غیر قابل کنترل خواهد شد.

طول عمر

حدود 10-12 سال.

آراستن

برس کشیدن و شانه زدن روزانه برای موهای متوسط ، نرم و پر مانند او مناسب می باشد. این نژاد در فصل ریزش مو به آراستن بیشتری نیاز دارد. شست و شو در مواقع ضروری پیشنهاد می شود. ریزش مو در این نژاد متوسط می باشد.

تاریخچه

بر اساس نوشته های موجود به نظرمی رسد که سِتِرِ انگِلیسی از 400 سال قبل و حتی جلو تر از آن بعنوان یک سگ شکار کننده پرندگان در انگلستان مطرح بوده است. این نژاد حاصل جفتگیری بین نژادهای Spanish Pointer و Spring Spaniel به وجود آمده است. اولین نمایش از آن در سال 1859 در انگلستان بعمل آمد.

گروه

سگهای تازی و آموخته با تفنگ.