موی بسیار بلند ، زیبا و ابریشمی دارد که از دو سوی بدن آویزان است. توله هایی که از بالغین خالص یه دنیا می آیند کاملاً سیاه همراه با لکه های برنز هستند. با آنکه سگی ناز پرورده می باشد اما موجودی است شجاع که درواقع خلق و خوی تریرها را حفظ کرده است. بدن تو پر ، خوش فرم و دارای نسبت های مناسبی است . سر کوچک و پهن و بینی سیاه دارد. چشم ها دارای اندازه متوسط ، تیره رنگ و نافذ بوده و حالت بیرون زده آن شدید نیست گوشها vشکل و حالت افراشته دارد.

خلق و خو

بر خلاف جثه کوچکش سگ شجاعی است. پر انرژی ، باهوش و سرزنده. نسبت به صاحبش باوفا است اما به غریبه ها اعتماد نمی کند. نسبت به سایر سگها و حیوانات حات تهاجمی دارد و بطور کلی خلق و خوی تریرها را حفظ کرده است. این نژاد به مراقبت و توجه زیادی نیاز دارد. یورکشایر تریر سگ شیرینی استو به پارس کردن علاقه زیادی دارد که البته می توان به راحتی او را از این کار منع کرد.

وزن و ارتفاع

وزن در نرها: (2-3) ک.گ ، وزن در ماده ها: (2-3) ک.گ

ارتفاع در نرها: (15-17) س.م ، ارتفاع در ماده ها: (15-17) س.م

 نژاد سگ یورکشایر Yorkshire Terrier

مشکلات سلامتی

برخی از آنها در سنین پایین دچار پوسیدگی دندان می شوند. مشکل در هضم غذا ، فرم غیر طبیعی استخوان جمجمه که در آن اندازه جمجمه از 20 س.م کمتر می شود. معمولاً ماده ها زایمان مشکلی دارند در تغذیه آنها از غذای خشک استفاده کنید تا دندانهایشان سالم و تمیز باقی بماند. باید بطور منظم برای چک کردن به دندان پزشک مراجعه کرد تا از عفونت و ریختن دندانها جلوگیری شود.

شرایط نگهداری

برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد. در خانه فعال و پر جنب و چوش است ونیازی به حیاط ندارد. نسبت به هوای سرد حساس می باشد و مکانهای گرم را ترجیح می دهد.

فعالیت بدنی

این نژاد به فعالیت بدنی زیادی نیاز ندارد اگرچه برخی تمرینها و بازیهای منظم آنرا خوشحال و سرحال نگاه می دارد.
 نژاد سگ یورکشایر Yorkshire Terrier

طول عمر

در حدود 10-15سال.

آراستن

شانه و برس کشیدن روزانه و منظم ضروری می باشد. موهای بالای سر را معمولاً با یک ربان می بندند. دندانها باید بطور منظم تمیز شوند. ریزش مو در این نژاد کم و بسیار کم می باشد.

تاریخچه

این نژاد سگی دست آموز و شیک است که از زمان ملکه ویکتوریا و یا حتی قبل از آن شناخته شده است. برای اولین بار در سال 1861 در انگلستان و تحت عنوان Broken Haird Scotch Terrier به معرض نمایش در امد . در سال 1870 نام یورکشایر بر آن اطلاق گردید. اعتقاد بر این است که این نژاد در اثر آمیختگی نژادهای اسکاتلندی و انگلیسی در قرن 19 به وجود آمده است. اولین بار در سال 1872 در آمریکا به معرض نمایش گذاشته شد.

گروه

سگهای عروسکی، تریر.