تب در سگها شباهت بسیاری زیادی به تب در انسان ها دارد . تب ، افزایش غیر عادی درجه حرارت بدن است که موجب اختلال در سیستم درونی بدن میشود .

عموما تب در سگها نشانه مشکل جسمانی دیگری است که سگ به آنها دچار است که از این مشکلات میتوان به عفونت های شدید و یا بیماری های مزمن اشاره کرد .

به این دلیل که تب در سگها حالتی عادی است و بسیار مشاهده میشود نمیتوان آن را محکم ترین عامل برای تشخیص بیماری های دیگر دانست ، ولی باید به عنوان یک نشانه آن را در نظر گرفت .

علت های بروز تب در سگها

ثابت شده است که تب در سگها نشانه جنگیدن بدن با نوعی عفونت است و بدن سگ برای مقابله با عفونت یا بیماری هایی از این قبیل مجبور به تغییر دما و سیستم درونی خود میشود .

در واقع تب تنها نشانه وجود عفونت نیست ، ولی نشانه این است که بدن حیوان دارد با مشکل خاصی مقابله میکند . تب علت های دیگری نیز دارد ، به یاد داشتن این علت ها میتواند هنگامی که میخواهید علت تب کردن پتتان را بدانید به شما کمک میکند .

از دیگر علت های تب میتوان به واکنش بدن در مقابل داروی خاصی نیز اشاره کرد ، در این صورت شما باید با دامپزشکتان مشورت کرده و لیست داروهایی که سگ در حال مصرف آنهاست به او بدهید تا دارویی که موجب بروز تب در سگ شده را پیدا کند .

برخی بیماری های خطرناک مانند سرطان نیز موجب بروز تبی خفیف در سگ میشوند که البته این تبها حالت دائمی پیدا میکنند .

بیماری تب در سگها

نشانه های تب در سگها

هنگامی که سگ شما تب میکند ، نشانه های مختلفی در او پدیدار میشود و در صورتی که مرتبا دمای بدن سگ خود را اندازه گیری نمیکنید باید این نشانه ها را بدانید .

نشانه هایی که تقریبا همیشه در سگهای مبتلا به تب مشاهده میشوند اینها هستند :

 خستگی و بی حوصلگی

 بی اشتهایی

 علاقه به پنهان شدن از خانواده

 پرخاشگری

 زخم های قابل مشاهده

 وجود کیست یا دمل چرکی

درمان تب در سگها

اگر به این مشکوکید که سگتان تب دارد بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که سریعا او را به نزد دامپزشک ببرید .

نشانه هایی را که در سگ خود دیده اید یادداشت کنید و لیست دارو هایی که سگ در حال مصرف آنهاست بنویسید ، همچنین مدت زمانی که نشانه های تب را در پت خود دیده اید به دامپزشک بگویید .

انجام این کارها و دادن اطلاعات صحیح به دامپزشک کمک میکند تا عاملی که موجب بروز تب در حیوان شده را تشخیص دهد