Japanese Bobtail

گربه دم کوتاه ژاپنی

گربه ها اولین بار قرن ها سال پیش از طریق چین و کره وارد ژاپن شدند . از آنچه از تصاویر بر روی معابد و کتب تاریخی ژاپن بدست می آید به نطر می رسد که این گربه قرن ها است که در ژاپن زندگی می کند .

این نژاد از قدیمی ترین نژادهای گربه می باشد به طوری که اشکالی از آن به صورت گربه هایی با دمی بسیار کوتاه در تصاویر ژاپنی و چینی، با قدمتی بیش از هزار سال، به چشم می خورد.

گربۀ دم کوتاه ژاپنی طبیعت دوستانه و اجتماعی داشته و بسیار قوی و پربنیه است. موهای آن به رسیدگی و مراقبت کمی نیاز دارد و اغلب به رنگ های سیاه یکدست، سیاه و قرمز، قرمز و سفید دیده می شود.

تاریخچه:این نژاد بر خلاف نژاد مانکس (Manx) کاملاً بی دم نیست بلکه داری یک دم بسیار کوچک می باشد. زادگاه این نژاد کشور ژاپن است و در آنجا او را به نام Mi-Ke سمبل دوستی و میهمان نوازی می شناسند.

ژاپنی ها معمولاً عکسی از Mi-Ke را با یک پای بالا گرفته بر سر در خانه هایشان به عنوان خوشامد گویی آویزان می نمایند.خلق و خو:این نژاد دارای رفتار و خلق و خوی بسیار دوستانه ای است و یک حیوان خانگی مناسب می باشد.

گربه دم کوتاه ژاپنی Japanese Bobtail
حرکاتش شیرین و باهوش است. با سایر حیوانات کنار می آید و از همراهی انسانها لذت می برد.

توضیحات:دارای جثه ای با طول متوسط و بدنی عضلانی می باشد. همانند نژاد مانکس (Manx) پاهای عقبی بلندتر از پاهای جلویی می باشند.

چشمها بزرگ ، بیضی شکل و شیبدار هستند. سر همانند نژاد سیامی از بینی تا گوشها مثلثی شکل می باشد. در رنگهای متفاوتی اعم از سیاه ، سفید ، سرخ و یا چند رنگ یافت می شود.