گربه سیامی (Siamese cat) : گروه زیادی از گربه ها زیر مجموعهء این نژاد هستند .

در سایز و اندام گونه های مختلفی دارند . چشم ها در این نژاد آبی هستند و برای همین در بسیاری از اوقات این گربه ها اختلالات شنوایی دارند .

تاریخچه:افسانه قدیمی وجود دارد که می گوید پرنسس سیام شبها هنگام خواب انگشتر های خود را در دم گربه مورد اعتمادش قرار می داد تا از گم شدن آنها جلوگیری کند ، یک شب گربه خوابش می برد ، انگشتر ها می افتند و گم می شوند.

صبح روز بعد هنگامی که پرنسس از واقعه با خبر می شود خشمگین شده و دم گربه را گره می زند تا از رخ دادن اشتباه دوباره جلوگیری شود و به این دلیل دم سیامی ها در انتها تاب دارد!

از افسانه گذشته ، اولین سیامی ها از قصر پادشاه سیام ربوده شده و به اروپا منتقل گشتند.

اولین سیامی ها تنها به رنگ کرم با بخشهای پر رنگ قهوه ای یافت می شدند اما در حدود ۲۰۰ سال پیش سیامی آبی در انگلستان و امروزه سیامی در رنگهای قرمز و شکلاتی نیز یافت می شود.

خلق و خو:نژاد سیامی غالباً پر سر و صدا و بازی گوش است ، به توجه زیاد نیاز دارد و علاقه دارد تا همیشه مانند عضوی از خانواده با آن برخورد شود.

پر محبت و از تنهایی متنفر است بنابراین اگر ساعات زیادی را خارج از خانه سپری می کنید ، سیامی انتخاب مناسبی برایتان نخواهد بود.

نژاد گربه سیامی Siamese cat

توضیحات:نژاد سیامی دارای موهای کوتاه ، بدنی کشیده ، لاغر ، باریک و عضلانی می باشد. باید وزنی سنگین تر از آنچه از ظاهرش به نظر می رسد داشته باشد.

استعداد زیادی در فربه شدن دارد ، بنابراین از دادن غذای اضافی به وی خودداری نمائید. گوشها بزرگ و نوک تیز ، صورت مثلثی شکل ، بینی بلند و باریک و چشمها بادامی شکل می باشند.

رنگ در قسمت صورت و گوشها ، پاها و دم تیره و در سایر قسمتها خصوصاً سینه و زیر گردن روشن تر می باشد.

محل پیدایش گربه*های سیامی خاور دور است و در واقع نام آنها از Siam (تایلند کنونی) گرفته شده است. آنها به خاطر خلق و خوی خاصشان در دنیا معروف هستند.

این گربه‎ها صدای گوش خراشی داشته و دائم در حال میومیو کردن هستند.

گربه*های سیامی در محیط خانه نیاز به همدم و دوست دارند. آنها جثۀ متوسط و تا حدی بزرگ داشته، بدنشان کشیده و دراز است و به خاطر نوع پوشش موئی که دارند به آرایش و رسیدگی کمتری نیاز دارند.