تجربه گم شدن یک حیوان خانگی بسیار ناراحت کننده و اضطراب آور است ولی شما باید خونسردی خودتان را حفظ کرده و هر کاری که از دستتان بر می آید برای پیدا کردن پتتان انجام دهید .

راه هایی وجود دارد که به وسیله آنها می توانید بدانید که گربه تان کجاست ، همچنین می توانید از دیگران نیز کمک بخواهید .

۱ – با پناهگاه های حیوانات خانگی تماس بگیرید

اولین کاری که پس از گم شدن گربه تان باید انجام دهید این است که با پناهگاه های حیوانات خانگی اطرافتان تماس گرفته و بپرسید که آیا به تازگی گربه ای را که با مشخصات پت شما همخوانی دارد گرفته اند یا خیر .

این کار بسیار موثر است زیرا اکثر اوقات وقتی یک گربه در خیابان پرسه می زند او را به یک پناهگاه حیوانات خانگی منتقل می کنند .

مطمئن شوید که با همه پناهگاه های اطرافتان تماس گرفته اید ، از دامپزشکتان هم بخواهید که اگر پناهگاهی می شناسد آن را به شما معرفی کنید .

چند مدت یکبار با پناهگاه ها تماس بگیرید زیرا آن ها روزانه حیوانات جدیدی دریافت می کنند .

۲ – به دنبال گربه تان بگردید

شما باید در محله تان به جستجوی گربه تان بپردازید و به مکان هایی که او رفتن به آنها را دوست دارد سر بزنید .

اگر دارای گربه نری هستید که در فصل جفتگیری گم شده است به نزد همسایه هایتان که دارای گربه های ماده هستند بروید زیرا ممکن است گربه تان به آنجا رفته باشد .

توصیه می شود به محض اینکه گربه تان گم شد جستجو را شروع کرده و وقت را تلف نکنید .

با همسایه هایتان صحبت کنید

ممکن است همسایه هایتان گربه شما را بشناسند . بعضی گربه ها گاهی برای تفریح به حیاط خانه همسایه ها می روند

بنابراین ممکن است گربه شما گم نشده و فقط به دیدار همسایه ها رفته باشد !

از همسایه های خود بخواهید تا اجازه دهند شما حیاط ، پارکینگ و دیگر نقاط خانه شان که گربه تان ممکن است در آنجا باشد را بگردید .

حتی اگر گربه شما نزد همسایه هایتان نباشد ممکن است آنها دیده باشند که او به کجا رفته است .

راه های یافتن گربه گمشده

۴ – پوستر های حیوان گمشده چاپ کرده و در اطراف محله تان بچسبانید

امکان دارد که فردی در محله تان گربه شما را یافته باشد بنابراین بهتر است پوستری با یکی از آخرین عکسهای گربه تان درست کرده و در اطراف محله تان بچسبانید .

راه های تماس با خودتان را در پوستر درج کرده و مژدگانی نیز تعیین کنید زیرا باعث ایجاد انگیزه برای یافتن گربه توسط مردم می شود .

۵ – در روزنامه آگهی چاپ کنید

شما می توانید در روزنامه نیز یک آگهی با مضمون ” گربه گم شده ” چاپ کنید . این راه ممکن است موثر باشد ولی تاثیر پخش کردن پوستر در محله تان بیشتر است .

۶ – وسایل گربه را آماده کنید

در صورتی که گربه تان فرار کرده است به یاد داشته باشید که همیشه ظرف غذایش را پر کرده و در را نیز باز بگذارید ، زیرا گربه ها وقتی گرسنه یا تشنه می شوند به خانه باز می گردند .