گربه پرشین شخصیت و هوش خوبی برای زندگی کردن با شما دارد، اما آنها نژادی هستند که بدون ملاحظه و دقت نباید آنها را به سرپرستی گرفت.مگر اینکه شما خودتان را آماده کرده باشید که به صورت پاره وقت مشغول تمیز کردن موهای او باشید و مشکلی با ریزش موی آنها نداشته باشید، به موهای گربه آلرژی نداشته باشید. در سایت دامپزشکان با این گربه بیشتر آشنا می شوید.

تاریخچه گربه پرشین

گربه پرشین یک نژاد بسیار قدیمی است.آنها محبوبیتشان را از قبل از ملکه ویکتوریا بدست آورده بودند.

از طرفی قدیمیترین گربه های پرشین که به اروپا و آمریکا برده شدند آنهایی بودند که موهای سفید بلند و چشم های آبی داشتند. این نژاد دقیقاً مشابه نژادهایی بوده که در فرانسه Angora شناخته می‌شود. نژاد Angora نژادی بوده که در زمانهای کهن‌تر به سفیدی رنگ مشهور بوده‌است، ولی در واقعیت آنها رنگ‌های مختلفی داشته‌اند.

ملکه ویکتوریا نیز به گربه های ایرانی علاقه داشت و صاحب یک پرشین خاکستری بود.رنگ خاکستری گربه پرشین در اواخر دهه ۸۰ بشدت محبوب شد مخصوصا بین اعضای پول دار و سلطنتی بریتانیا.و این محبوبیت در بریتانیا و جاهای دیگر تا به امروز ادامه دارد.

مشخصات ظاهری

سر گربه های پرشین نسبت به بقیه گربه ها گردتر، پهن تر و بزرگ تر است و با مو های پر پشت پوشیده شده است. آنهای دارای گوش های کوچک و تا حدودی گرد هستند، بینی کاملا صاف و فرو رفته آنها در بین دو چشمشان قرار گرفته است، و چشمانی گرد و با نفوذ دارند که اکثرا با چشمانی خمار به شما نگاه میکنند.آنها دهان کوچکی دارند.

بدن: گربه های پرشین دارای بدنی گرد تر و با موهایی پرپشت، با پاهای کوتاه و پهن تر هستند، آنها استخوان بندی درشت و عضلاتی با نیروی ارتجاعی خوب دارند. دم پر از موی آنها به نسبت کوتاه اما کاملا با بدنشان هماهنگ است.

اندازه: در کل اندازه خاصی برای گربه های پرشین تعریف نشده است.بنا به استاندارد CFA سایز آنها از متوسط تا بزرگ طبقه بندی شده است.

خصوصیت اخلاقی گربه پرشین

گربه پرشین بسیار با وقار هستند که آنها را به گربه هایی مهربان و آرام و دوست داشتنی تبدیل میکند.آنها نژادی بسیار آرام هستند. وقتی آنها صدایی از خودشون در می آورند آهنگ خواستی دارد و میو کردنشان اصلا اذیت کننده نیست.و بسیار لذت بخش است.اون ها خجالتی نیستند.در واقع آنها می توانند بسیار مستقل و حتی در مواردی حسابی پررو باشند.

از زمان بازی و ارتباطی که با صاحبش برقرار میکند بسیار لذت میبرد. آنها در هر گونه محیط خانوادگی موفق هستند،البته تا زمانی که به آنها توجه کافی و فضای لازم داده شود. پرشین ها احتیاج و اشتیاق زیادی برای همراهی انسانها دارند.آنها وقتی که برای مدت طولانی تنها یا بدون مراقب باشند خوب رفتار نمیکنند.پرشین ها به طور معمول با دیگر حیوانات خانگی به خوبی کنار می آیند.از جمله سگ ها و گربه های دیگر.آنها همچنین با کودکان با صبوری برخورد میکنند.

صفات اخلاقی

پرشین ها مجودات عادت پذیری هستند. آنها به زندگی یکنواخت و امن علاقه زیادی دارند و از تغییرات ناگهانی بیزارند.با آرامش و ملایمت آنها می توانند با یک خانواده خشن خود را وفق بدهند.بیشتر پرشین ها خودشون رو با وسواس خاصی تمیز و مرتب می کنند.با این حا آنها همچنین به کمک صاحبشان برای حفظ موهای باشکوهشون نیاز دارند.که به نوبه خود بسیار چالش برانگیز است.