مقدمه ای بر نژاد بیرمن

نژاد بیرمن که به آن “گربه مقدس برمه” نیز گفته می شود ، یک نژاد گربه خانگی است. نژاد بیرمن گربه ای با موی بلند و رنگی است که با موی ابریشمی ، چشم های آبی عمیق و “دست” و “پا” سفید متضاد روی هر پنجه متمایز است.

این نژاد از برمه ، شکل فرانسوی برمه گرفته شده است. نژاد بیرمن ابتدا در سال 1925 توسط Cat Club de France در فرانسه و سپس در انگلستان توسط شورای مدیریت Cat (FCCF) در سال 1966 و در ایالات متحده توسط انجمن Cat Fanciers (CFA) در 1967 در انگلستان شناخته شد. همچنین توسط انجمن گربه های کانادا (CCA) و انجمن بین المللی گربه ها [3] (TICA) در سال 1979 به رسمیت شناخته شده است.

تاریخچه

هیچ سابقه مشخصی در مورد منشاء نژاد موجود نیست. اغلب گفته می شود که آنها به عنوان اصحاب کاهنان معبد در شمال برمه در کوه لوگ شناخته شده اند. داستانهای زیادی در مورد نحوه ورود گربه ها به فرانسه وجود دارد ، از جمله جفت گربه ها به عنوان پاداش کمک به دفاع از یک معبد یا اینکه توسط یک وندربیلت از برمه قاچاق می شوند. گفته می شود یک جفت دیگر از بیرمن ها به سرقت رفته و بعداً توسط تادد هادیش به فرانسه وارد شده است.

ظاهر گربه

نژاد بیرمن ها دارای بدن متوسط ​​و مستطیل شکل با صورت گسترده و بینی رومی مشخص هستند. گوش های آنها به اندازه ایده آل بلند و چشم ها گرد است و شبیه یک یاقوت کبود آبی  می باشد.

مراقبت از گربه نژاد بیرمن | Birman

شانه زدن نژاد گربه بیرمن هفته ای یک بار باعث ریزش موهای مرده و توزیع روغن پوست می شود. در بهار ریزش موی بیشتری دارد که باید بیشتر شانه شود. حمام گرم هم به ریزش مو کمک میکند. برای حمام کردن بهتر است از یک دوش دستی استفاده کنید.

 مسواک زدن دندان برای جلوگیری از بیماری های پریودنتال لازم است. پیشنهاد میشود روزانه دندان های او را مسواک کنید. کوتاه کردن ناخن دو هفته یک بار پیشنهاد می شود. پاک کردن ترشحات گوشه های چشم با یک پارچه نرم و مرطوب لازم است. برای جلو گیری از انتشار عفونت بهتر است برای هر چشم از پارچه جداگانه استفاده کنید.

بستر او را تمیز نگه دارید. در مواقع ضروری او را استحمام کنید.

 گربه بیرمن را بهتر است فقط در محیط داخلی  خانه نگه دارید، برای پیشگیری از بیماری های پخش شده توسط گربه های دیگرو حملات سگ.

منبع: wikipedia