ردیژن ریدج بک یک سگ شکاری بزرگ جثه ، عضلانی و خوش ترکیب است. دارای پوشش خارجی کوتاه ، نرم و براق است که به رنگ قهوه ای کم رنگ تا تیره یافت می شود. لکه های سفید بر روی سینه و پاها طبیعی است. جمجه صاف ، کشیده و پهن است بهمراه فک عضلانی و قدرتمند. چشمها گرد ، درخشان و تیز بین می باشد. رنگ بینی مشکی یا قهواه ای متناسب با رنگ پوشش حیوان است. پاهای جلویی کاملاً صاف ، قدرتمند و دارای استخوانهای سنگین می باشد.

خلق و خو

یک شکارچی خوب و قابل ! ردیژن ریدج بک در شکار بسیار درنده اما در خانه آرام ، مطیع و سر به زیر است. بعضی از آنها با کودکان رفتار خوبی ندارند و از اینکه شخصی برای آنها مزاحمت ایجاد کند بسیار ناراحت می شوند. بسیار باهوش ، شجاع و باوفاع نسبت به اعضای خانواده اند. طرز فکر مخصوص به خود را دارد. با غریبه ها برخورد می کند. استقامت زیادی دارد و برای اینکه به یک سگ همراه بسیار خوب تبدیل شود نیاز به یک صاحب مسلط و حاکم دارد تا او را از سنین پایین تحت آموزشهای لازم قرار داده و اجتماعی کند. آنها بسیار باهوشند و فرامین را خیلی زود می آموزند ، اما همچنین قدرتمند اند و گاز گرفتن آنها می تواند خطرناک باشد. بسیار مدافع صاحبش است. همچنین نگهبان و دیدبان خوبی می باشد. از دادن غذای اضافی به آن خودداری نمائید. اگر از تولگی با گربه و سایر حیوانات اخت نشود برای آنها بسیار خطرناک خواهد بود!.

وزن و ارتفاع

وزن در نرها: 41-36 ک.گ ، در ماده ها 34-29 ک.گ

ارتفاع در نرها: 69-63س.م ، در ماده ها: 66-61 س.م
 سگ ردیژن ریدج بک Rhodesian Ridgeback

مشکلات سلامتی

این نژاد عموماً سلامت و سرسخت است و با تغییرات ناگهانی آب و هوا خیلی خوب کنار می آید. به هر حال رشد غیر عادی بافتهای کفل ، کیست و مشکلات سینوس قابل ذکر می باشد.

شرایط نگهداری

اگر به حد کافی در طول روز فعالیت بدنی داشته باشد می توان او را در آپارتمان نگه داشت. اصولاً در داخل خانه آرام است و یک حیاط بزرگ مکان مناسبی برایش خواهد بود.

فعالیت بدنی

این نژاد از استقامت بالایی برخوردار است و خیلی دیر خسته می شود. اما می تواند خود را به نوع ورزش و فعالیت شما عادت دهد.
 سگ ردیژن ریدج بک Rhodesian Ridgeback

طول عمر

حدود 12-10 سال.

آراستن

پوشش خارجی صاف و کوتاه آن برای آراستن آسان است. برس کشیدن منظم و شست وشو تنها در مواقع ضروری پیشنهاد می شود. ریزش مو در این نژاد متوسط است.

تاریخچه

ردیژن ریدج بک نشعت گرفته از سگهای بومی آفریقای جنوبی همراه با چند نژاد دیگر است که این نژادها شامل: ماستیف (Mastiff) ، خوی خوی (Khoi Khoi) ، دیرهاند (Deer Hound) و برخی نژادهای ناشناخته می باشند. این نژاد خصوصیات اخلاقی خاص خود را از جدش نژاد Khoi Khoi به ارث برده. از این نژاد برای شکار ، نگهبانی ، مراقبت از کودکان و آوردن شکار استفاده می شود. آفریقایی ها ا ز آن برای شکار شیر استفاده می کرده اند و به همین دلیل در گذشته او را شکارچی شیر (Lion Hound) می خواندند. به خوبی می تواند گرمای شدید روزهای آفریقا و رطوبت زیاد شبها را تحمل کند. نسبت به نیش حشرات مقاوم است و می تواند در سخت ترین شرایط بدون آب و غذا بیش از 24 ساعت نیز دوام آورد. موطن او زیمباوه است و در سال 1959 به رسمیت شناخته شد.

گروه

سگهای شکار – سگهای جنوب