چگونه گربه را از شب گردی منع کنیم

اکثر کسانی که گربه دارند از بیدار ماندن به خاطر شب گردی گربه شان شکایت دارند. در این مقاله امیدواریم که با راهکارهای ارائه شده بتوانید با جایگزین کردن عادات خوب، زمان خوابب گربه تان را با خود همگام کنید.

چرخه خواب گربه

مهم است شما درک کنید که گربه به طور غریزی حیوانی شبگرد است. به این معنا که آنها شب ها به شکار پرداخته و در طول روز استراحت می کنند.

انسانها به صورت طبیعی فعالیت خود را در طول روز انجام داده و شب ها استراحت می کنند. هدف ما این است که چرخه ی خواب گربه با انسان را تنظیم کنیم. به شکلی که در روز فعالیت کرده و شبها بخوابند.

بنابراین چکار می توانیم بکنیم تا گربه هایمان در طول شب بخوابند؟

درطول روز یا ابتدای شب برنامه ای را برای گربه تان بچینید. بازی هایی که شما نیز در آن مشارکت دارید بهترین کار است.

اسباب بازیهایی که مهارت اورا در یک تعقیب وگریز و در نهایت شکار محک می زنند، به گربه حس رضایت می دهد.

بعد از بازی ، به گربه غذایی با پروتئین بالا بدهید. با این کار برای خوی وحشی گرش شکار را شبیه سازی می کنید.;شکار، کشتن و خوردن طعمه.

بگذارید در غروب و ابتدای شب خواب سبکی داشته باشد.

سپس نقشه تان را شروع کنید. اگر می خواهید گربه را از خوابیدن در اتاق خوابتان بازدارید، به سادگی در یک روز می توان این امر را محقق کرد.
مزایا و معایب شب گردی گربه
درب اتاق را ببندید.

برای گربه یک همبازی بیاورید. اگر گربه تان در خانه تنهاست، احتمالا ساعات بیشتری خواهد خوابید. اما اگر همبازی داشته باشد، تمایل بیشتری به فعالیت وبازی درطول روزخواهد داشت.

چه کاری نباید انجام دهیم:

این اشتباه رایج اکثر صاحبان است که گربه ی خود را در طول شب برای بازی و غذا خوردن بیدار می کنند.

این عمل برای آنها به معنای پاداش و جایزه است و گربه هارا برای ادامه ی این روند تشویق می کند.

تنبیه بدنی گربه. نه تنها عملی بی رحمانه است بلکه باعث به وجود آمدن ترس از شما برای گربه می شود. کدام عمل گربه تان را دوست ندارید؟

اگر از هرعمل گربه ناراضی هستید روی درب اتاق کاغذی چسبانده روی آن اعمال گربه را بنویسید و با چوب خط زدن، این علامت را بگذارید که مثلا این کار گربه ام را دوست ندارم.

گربه را به یک اتاق محدود کنید. بدیهی است که همه ی ملزوماتش از جمله خاک، غذا و…باید به آن اتاق انتقال داده شود.

تاثیر این آموزش برای گربه نیاز به زمان و برای شما نیاز به صبر بیشتر دارد. حتا ممکن است در ابتدا خواب و آسایش را از شما بگیرد.

اگر با تمام این اوصاف باز گربه به شب بیداری تمایل داشت، می توانید به دامپزشک مراجعه کرده و درمان پزشکی اختیار کنید.