حمله به پاهای شما در حین راه رفتن

این رفتار زمانی رخ میدهد که حوصله گربه سر رفته و کسل شده است. گربه ها نیاز به بازی و تمرین تکنیک های شکاری خود دارند.

گربه خانگی بدون داشتن اسباب بازی مناسب و سرگرم کننده، لزومآً به این نتیجه می رسد که این مهارتها را روی شما پیاده کند. آنها برای انجام بازیهای موش و گربه ای، در پشت مبلمان و اثاثیهحمله  کمین کرده و زمانیکه شما از جلوی پناهگاه آنها رد می شوید،مورد حمله و شکار گربه خود قرار می گیرید.

باید در نظر داشته باشید که گربه در این حالت قصد آسیب به شما را ندارد، و از اینکه شاید به شما آسیبی وارد کند، کاملاً بی اطلاع است.

گربه ای که این بازیها را می کند، نیاز به وسایل مخصوص برای بالا رفتن و سطوح پنجه کشیدن گربه به رفع این حالت کمک خواهد کرد.

گربه ها حتی از کشیدن عروسکهای مخصوص اشان به شکل حیوانات به اطراف لذت می برند. استفاده از جای خوابهای مخصوص گربه ها نیز تا حدی برای آنها تصویری از آغوش مادر و خواهر یا برادران خود خواهد کرد.
دلایل حمله گربه به پا هنگام راه رفتن
گربه ای که همچنان به اینگونه رفتار ادامه می دهد، بی شک نیاز به یک گربه دیگر برای کشمکش و بازی با یکدیگر برای مصرف انرژی خود دارد.

اغلب این رفتارها در گربه های نر مشاهده می شود که علت آن نیز تحریک برخی از غدد جنسی آنها است،

هر چند گربه عقیم شده باشد. برای جلوگیری از چنین رفتاری که به مرور تبدیل به یک عادت بسیار بد خواهد شد،

به نحوی که پاها و زانوهای شما تبدیل به منطقه جنگی گربه شما میشود، باید یکی از اسباب بازیهای مورد علاقه او مانند توپ پلاستیکی یا موش اسباب بازی او را در دست بگیریدو زمانیکه گربه قصد حمله به شما دارد، توپ یا موش را به سمت دیگری پرت کنید. این ایده مشخص می کند که گربه مایل است تا شما را درگیر بازی کند که با این روش این بازی را برای خودتان سرگرم کننده و امن خواهید کرد.