سرطان می تواند بر روی انواع مختلفی از سلول ها در نقاط مختلف بدن گربه تاثیر گذار باشد. انواع سرطان ها را بر اساس اثری که روی بخشی از بدن و یا نوعی از سلول که به سرطان مبتلا شده نام گذاری می شوند.
سرطان غدد پستانی می توانید در گربه ماده بالغ اتفاق بیافتد. در گربه سیامی خطر ابتلا به سرطان پستان وگسترش این سرطان دو برابر نژاد های دیگراست . خطر ابتلابه این سرطان در ماده های عقیم نشده بیشتر از دیگر گربه های عقیم شده است. عقیم کردن گربه ای پیش از اولین تجربه آمیزش از گسترش سرطان جلوگیری می کند.

سرطان سینه در گربه می تواند بسیار شدید باشد و بر روی ریه ها و غدد لنفاوی اثر گذارد. روش درمان ممکن است جراحی غدد پستانی مبتلاشده باشد. با این حال ، بیش از نیمی از سرطان پستانهایی که با جراحی برداشته می شوند ظرف یک سال دوباره به حالت اول باز می گردند حتی در بعضی گربه ها که پاسخ خوبی به درمان می دهند می توانید فقط تا سه سال به زندگی ادامه دهند.

سرطان بدخیمی در سلول سنگفرشی،سرطانی است که طی آن سلول های سنگفرشی در گوش ، دهان ، ناحیه بینی و پوست را درگیر می کند. علت مبتلا شدن به این سرطان در گره ها رشد تومور می باشد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید خطر ابتلا به کارسینوم سلول سنگفرشی را افزایش می دهد. گربه هایی که زمان های طولانی را در بیرون از خانه سپری می کنند و دارای موهای نازک وبا رنگی روشن هستند دارای بیشترین خطر مبتلا شدن به این سرطان هستند. دامپزشکان به طور معمول انجام بیوپسی را شرط تشخیص این بیماری می دانند. عمل جراحی تومور معمولا بهترین درمان است ولی با این هر چند ممکن است دامپزشک به درمان های دیگر معتقد باشند.

سرطان لنفومی در گربه که بر روی غدد لنفاوی اثر می گذارد. لنفومی در سگ ها شایع تر از گربه ها می باشد. لنفومی تورم غیر طبیعی غدد لنفاوی می شود. سرطان می تواند به دیگر قسمت های بدن از جمله طحال و مغز استخوان گسترش پیدا کند. خطر ابتلا به لنفوم در برای گربه هایی که توسط ویروس لوسمی گربه (FeLV) و یا ویروس ایمنی (FIV) آلوده شده اند بیشتر است.
درمان لنفومی در گربه معمولا شامل شیمی درمانی است ، اما عمل جراحی نیز توصیه می شود. اغلب گربه های که به این نوع از سرطان دچار می شوند چهار تا شش ماه پس از تشخیص بیشتر زندگی نمی کنند. بعضی از گربه ها که پاسخ خوبی به درمان شیمی درمانی می دهند نهایتاً دو سال یا کمی بیشتر نمی توانند دوام بیاورند. پیش بینی می شود یک گربه میتلا به لنفومی وقتی وضیعت بدتری خواهند داشت که هم زمان به لوسمی نیز مبتلا شوند.