مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رشته دامپزشکی استان در آینده به معضل جدی تبدیل شود.

به گزارش بخش خبري سايت دامپزشکان به نقل از مهر، «دکتر صادق صالحی» تصریح کرد: ورودی رشته دامپزشکی در استان اردبیل متناسب با بازار کار نیست و با وجود تأکیدات مکرر کاهش نمی‌یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه موضوع اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رشته دامپزشکی حتی از هم اینک با مشکل مواجه است، ضروری است نسبت به تغییر میزان ورودی دانشگاه‌ها در این رشته تجدیدنظر شود.

مدیرکل دامپزشکی استان تأکید کرد: استان اردبیل از قطب‌های پرورش دام و تولید محصولات دامی است اما وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان دامپزشکی معضل جدی است.

صالحی با بیان اینکه در راستای اشتغال فارغ‌التحصیلان راهکارهای مختلفی از جمله راه‌اندازی داروخانه دامپزشکی اجرا شده است، اضافه کرد: با این وجود تعداد فارغ‌التحصیلان بیش از فرصت‌های شغلی است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ۶۴ داروخانه دامپزشکی، ۷۵ درمانگاه و کلینیک دامپزشکی و ۱۰ شرکت پخش دارویی با مجموعه دامپزشکی استان همکاری دارند.
به گفته مدیرکل دامپزشکی استان تمامی زیرساخت‌های ذکر شده متناسب با نیاز استان بوده و کمبودی در خصوص تعداد داروخانه و درمانگاه نداریم.