استحمام گربه ها

همه ما این مسئله را درباره استحمام گربه می دانیم که گربه ها از اینکه در آب و صابون شسته شوند ، متنفر هستند ، اما گاهی اوقات راهی به وجود نمی آید. با این حال ، همانطور که ممکن است ایده حمام کردن گربه ها نگران کننده باشد ، روش هایی وجود دارد که تجربه را برای شما و حیوان خانگی خود کمی راحت تر کنید.

استحمام گربه

مرحله اول:   

ناخن های گربه خود را اصلاح کنید. این بیشتر از هر چیز دیگری درباره امنیت شما است. برای جلوگیری از چنگ انداختن و زخمی شدن شما ، مطمئن شوید که ناخن های گربه شما خوب و کوتاه هستند.

مرحله دوم:

 قبل از استحمام گربه وسایل مورد نیاز را آماده کنید.

اگر سمپاش برای استحمام گربه خود ندارید ، حتماً یک گلدان یا فنجان بزرگ در این نزدیکی برای شستشو دارید.

شامپو حیوان خانگی آماده کنید. با رقیق کردن یک قسمت از شامپوی حیوان خانگی خود با چهار یا پنج قسمت آب صرفه جویی کنید.

مرحله سوم:

به آرامی ، گربه خود را در وان / سینک بگذارید و سپس به آرامی ، او را مرطوب کنید. از خیس شدن سر وی خودداری کنید ، چون گربه ممکن است عصبانی شود.

مرحله چهارم:

با شامپوی حیوان خانگی رقیق شده به گربه خود مالش دهید. شکم و پاهای او را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید که صورت و سر او را هرگز نشورید. بعد از شستشو می توانید آن را با یک پارچه نرم خشک کنید.

زمان دوش گرفتن

  • در زمان استحمام گربه،بک شامپو مخصوص گربه بخرید و اطمینان حاصل کنید که این ماده کاملاً ملایم و بدون مواد شیمیایی سخت و عطر است. هرگز از شامپوی انسانی استفاده نکنید ، که به دلیل سطح pH متفاوت ، برای مو و پوست گربه مناسب نیست.
  •  از یک سطل پلاستیکی بزرگ یا یک حمام با روکش کف بدون لغزش استفاده کنید. وان را با آب کافی و گرم پر کنید تا گربه خود را بشویید.
  • اگر در زمان استحمام گربه او از حمام کردن بترسد ممکن است دچار خفه گی شود و یا گاز بگیرد.گاز گرفتن گربه به دلیل ایجاد عفونت بدنام نیست ، بنابراین در صورت گزش ، مشاوره پزشکی بخواهید.
  • محبت و اطمینان خاطر زیادی به گربه خود بدهید. مقدار کمی شامپو را درست ، به سمت پایین بمالید و زیر گردن آن را فراموش نکنید. در حین انجام این کار کمک می کند تا گربه خود را از آب و روی حوله خارج کنید. مراقب باشید که هیچ گونه شامپو به چشم گربه نرسد.
  •     با آب گرم و تمیز بشویید و از برخورد شامپو به چشم و گوش داخلی خودداری کنید.
  •     بعد از شستشو ، گربه شما می خواهد به شدت آب اضافی را از بین ببرد.
  •     گربه خود را با حوله از سر تا پنجه مالیده و از وان بیرون بیاورید.
  •    بعداز استحمام گربه او را در یک اتاق گرم خشک کنید و اجازه ندهید که او به بیرون برود تا زمانی که کاملا خشک شود.
  • استحمام گربه ها فقط بخشی از کارهای روزمره نظافت گربه است ، برای مشاوره بیشتر به برش پنجه گربه خود و راهنمایی های عمومی در مورد نظافت گربه از دامپزشک خود مشورت بگیرید.

منبع: gopetplan.com