دسته دارویی :انتی بیوتیک(نسل جدید تتراسایکلین ها)
ترکیب : هر میلی لیتر حاوی 100 میلی گرم داکسی سایکلین هیکلیت می باشد.
موارد مصرف :
داکسی سایکلین علیه باکتریهای گرم مثبت و گرم منفی، کلامیدیا، ریکتزیا، اسپیروکتها،مایکوپلاسما و برخی پروتوزوآها بکار می رود.
این دارو در طیور در درمان بیماریهای کلی باسیلوز ناشی از CRD,E.Coli ناشی از مایکوپلاسماها، تورم مفصل عفونی ،سینوویت عفونی طیور، وبای مرغان ناشی از پاستورلامولتوسیدا، ورم روده نکروتیک ناشی از کلستریدیا، کوریزای عفونی ناشی از هموفیلوس، عفونت کیسه های هوایی ، سالمونلوزیس، عفونتهای استافیلوکوکی و …تجویز می گردد.
*داکسی سایکلین برخلاف اکسی تتراسایکلین و تتراسایکلین می تواند در بیمارانی که نارسایی کلیوی دارند مورد استفاده قرار گیرد.
مقدار و روش مصرف :
طیور گوشتی: مقدار0.5 تا 1میلی لیتر از محلول در یک لیتر آب آشامیدنی طیور بمدت 3 تا 5 روز .
زمان پرهیز از مصرف :در طیور گوشتی 5 روز قبل از کشتار مصرف دارو قطع گردد.
موارد منع مصرف : در موارد حساسیت به داکسی سایکلین مصرف نگردد. داکسی سایکلین مانند همه تتراسایکلین ها نباید با پنی سیلین ها،سفالوسپورین ها و آمینوگلیکوزیدها مصرف گردد. مصرف همزمان تتراسایکلین ها از جمله داکسی سایکلین با بی کربنات سدیم، کائولین،پکتین، سالسیلات و بیسموت مجاز نمی باشد.
تتراسایکلین ها با کاتیونهای دو و سه ظرفیتی مثل آلومینیوم،کلسیم،منیزیم،روی و آهن تداخل دارند ولی این تداخل برای داکسی سایکلین نسبت به سایر تتراسایکلین ها کمتر می باشد.
از مصرف همزمان این دارو با ترکیبات حاوی کلسیم،آهن و ملین های حاوی منیزیوم خودداری گردد. در طیور تخمگذاری که محصول آنها به مصرف انسان می رسد، استفاده نشود.
احتیاط :
آب آشامیدنی حاوی دارو حداکثر طی 12ساعت پس از تهیه مصرف نشود.
شرایط نگهداری : در محل خشک  و خنک ،دور از نور و دسترس کودکان نگهداری شود.
بسته بندی:  یک لیتر