بیوزایم گندم- کنجاله آفتابگردان

يک افزودني با چندين مزيت

 

افـزایش قابـلیت هضـم مـواد مـغذی در جـیره های حـاوی گندم-کنجاله آفتابگردان با اثر حمایتی از سلول های روده

 

قابل استفاده در جیره طیور

 

 

بیوزایم گندم-کنجاله آفتابگردان علاوه بر دارا بودن آنزیم های اختصاصی جیره های با فیبر بالا، حاوی بتائین به عنوان حمایت کننده اسمزی سلول های بدن نیز می باشد.

 

 

مکانیسم عمل:

 

استفاده از اقلام خوراکی ارزان که بتواند جایگزین اقلام گران تری مانند ذرت و کنجاله سویا شود به عنوان یکی از راهکار های کاهش قیمت جیره محسوب می شود. اقلام خوراکی مانند گندم، جو، سبوس گندم، کنجاله آفتابگردان و کلزا حاوی موادی هستند که تحت عنوان پلی ساکارید های غیر نشاسته ای(NSP) نامیده می شوند.

 

 

در بدن طیور آنزیم های لازم برای هضم و جذب این ترکیبات وجود ندارد. به دلیل عدم توانایی در هضم و جذب مواد مغذی موجود در این مواد خوراکی، مصرف این مواد بدون استفاده از آنزیم علاوه بر افزایش ضریب تبدیل خوراک، موجب بروز اختلالات تغذیه ای مانند افزایش ویسکوزیته مواد هضمی روده می شود و مشکلات زیادی را برای سلامت و راندمان تولید گله ایجاد می نماید.

 

بیوزایم علاوه بر دارا بودن آنزیم های اختصاصی برای بهبود قابلیت هضم مواد مغذی جیره های بر پایه گندم-کنجاله آفتابگردان حاوی بتائین نیز می باشد که تاثیرات اثبات شده ای در افزایش سلامت روده و بهبود وضعیت پرز های روده مخصوصا در شرایط عفونت های کوکسیدیوزی دارد.

 

 

بنابراین استفاده از بیوزایم به دلیل حضور آنزیم های اندو 1و4 بتاگلوکاناز و اندو 1و4 بتا زایلاناز سبب می شود از طرفی میزان هضم مواد مغذی در جیره های با فیبر بالا افزایش یابد و از طرف دیگر به دلیل وجود بتائین و حمایت اسمزی این ترکیب از سلول های روده و نقش برجسته آن در بهبود وضعیت پرز های روده و افزایش سطح میزان جذب، میزان جذب مواد مغذی هضم شده افزایش می یابد.

 

 

بدین ترتیب با در نظر گرفتن مواد مغذی آزاد شده در اثر آنزیم های موجود در بیوزایم می توان قیمت جیره را کاهش داد و با کاهش مواد مغذی جذب نشده در انتهای دستگاه گوارش و فضولات، میزان عفونت های روده ای و آلودگی در سالن پرورش را نیز کم نمود.

 

 

ترکیبات بیوزایم گندم-کنجاله آفتابگردان:

 

آنزیم های اندو 1و4 بتاگلو کاناز و اندو 1و4 بتازایلاناز

 

بتائین

 

نتایج مصرف بیوزایم گندم-کنجاله آفتابگردان:

 

ـ کاهش هزینه جیره با استفاده از مواد خوراکی ارزان تر (جایگزین ذرت ـ سویا)

 

ـ افزایش قابلیت هضم و جذب مواد مغذی خوراک

 

ـ کاهش بیماری های روده ای مانند کوکسیدیوز و عوارض ناشی از آن

 

ـ افزایش یکنواختی گله

 

ـ بهبود وضعیت بستر

 

ـ ممانعت از بروز چسبندگی نوک و مقعد طیور در جیره های بر پایه گندم

 

 

موارد مصرف:

 

برای انواع طیور

 

مقدار مصرف:

 

0.5 کیلو گرم در تن خوراک

 

 

مدت زمان نگهداری:

 

24 ماه پس از تاریخ تولید در بسته بندی اصلی

 

 

شرایط نگهداری:

 

در مکان خشک و دور از رطوبت نگهداری شود.

 

 

بسته بندی:

 

در بسته های 5، 10و 20 کیلو گرمی عرضه می گردد.