شکل محصول : پودر سفید رنگ کریستالی در ظروف پلاستیکی یک کیلوگرمی

مصرف بایکوکس در طیور گوشتی با دو برنامه ذیل توصیه می‌گردد:

محتویات :

98%    

Sio2

< 0.8% 

AL2O3

< 0.07%

Fe2O3

< 0.05%

CaO

< 0.5% 

K2O

< 0.10%

TiO2

 

 

اختصاصات:

این محصول منحصر به فرد با اسیدیته 7 به صورت کریستال های بسیار ظریف از جنس سیلیسیوم می باشد که بالطبع خاصیت جذب و تخلیه اکسیژن داشته و از این رو جهت افزایش درصد اکسیژن محلول در آب یا رطوبت به منظور فعال نمودن رشد میکروارگانیسم های موجود در آب و رطوبت مدفوع دام و طیور مصرف می‌شود و لذا محیط را برای رشد میکروب‌های هوازی مساعد می نماید.

بعد از این عمل،بوی نامطبوع ناشی از رشد میکروب های بی هوازی به ویژه در سالن نگهداری دام و طیور از بین رفته و محیط زیست شرایط بسیار بهتری خواهد داشت.

کمبود اکسیژن استخرهای پرورش ماهی و میگو و یا آب های راکد برکه‌ها و حوض‌ها که ناشی از رشد گیاهان آبزی ، علف های هرز و زئوپلانکتون های درون آب می باشد موجب افزایش میکروب‌های بی‌هوازی و ایجاد بوی بسیار نامطبوع متان حاصل از لجن کف آب می‌گردد و لذا مصرف بیولیز در چنین آب هایی موجب افزایش اکسیژن آب در حد عادی ، حذف باکتری‌های بی هوازی، حذف لجن و بوی نامساعد، کاهش دمای آب (به دلیل این که اشعه آفتاب از آب تمیز و شفاف بیشتر انعکاس یافته و یون‌های منفی آب را بیشتر نموده و نهایتاً رشد آبزیان را در آب به‌سازی شده فراهم می‌آورد).

در تحقیقات انجام شده میزان آلودگی‌های آب از جمله آمونیوم پس از مصرف بیولیز تا 50% ، نیترات تا 30 درصد و نیتریت تا 80 درصد کاهش یافته و از این رو استخر‌ها بدین وسیله می توان تعداد ماهی و میگوی پرورشی را در واحد سطح تا 20 % افزایش داد و نهایتا ً ضریب تبدیل و تولید نیز افزایش خواهد یافت.

موارد مصرف : افزایش اکسیژن محلول در آب به منظور افزایش باکتری‌های هوازی و از بین رفتن بوی نامطبوع و آلودگی آب در حوضچه‌های پرورش ماهی و میگو، جلوگیری از فساد و ایجاد بوی نامطیوع بستر مرغداری‌ها و دامداری‌ها، خنثی کردن قطعی بوی آمونیاک در مرغداری‌ها، خشک نمودن بستر دامداری ها و مرغداری‌ها و جلوگیری از آبکی شدن بستر، به حداقل رساندن عفونت‌ها و تورم پای طیور وسم چهارپایان، سلامت و آسایش دام و طیور

 

 

 

مقدار و موارد مصرف:

A– طیور:به دو روش

1- روش بستر

2- روش آشامیدنی

1- روش بستر: در روش بستر برای 1200 متر مربع در سالن های پرورش مرغ گوشتی _ تخمگذار و بوقلمون و در شروع جوجه ریزی بعد از آماده سازی بستر مقدار یک کیلوگرم بیولیز را در 100 لیتر آب حل نموده و سپس به روی بستر اسپری نمایید.

2- روش آشامیدنی: در دوره های پرورش بعد از یک ماهگی 100 گرم بیولیز را در 800 لیتر آب به فواصل 10-5 روز در آب آشامیدنی حل نموده و استفاده شود. در مورد مرغان تخم گذار این عمل هر یک ماه یک بار انجام پذیرد.

3- روش مخلوط با دان: در مورد مرغ گوشتی و تخم‌گذار و مادر می‌توان 50 گرم از بیولیز را در یک تن( هزار کیلوگرم) دان مخلوط و مصرف نمود.

B– اردک : 20 گرم بیولیز در 20 لیتر آب حل و هفته‌ای یک بار تا پایان دوره اسپری شود.

C– میگو : از هفته دوم پرورش به بعد سه کیلو به ازای هر هکتار و از هفته چهارم به بعد یک کیلوگرم به ازای هر هکتار

موارد منع مصرف : ندارد.

موارد هشدار : ندارد.