محلول خوراکی آنتی بیوتیک تیامولین
ترکیب دارو: هر میلی‌لیتر از محلول حاوی 125 میلی‌گرم ماده مؤثره تیامولین هیدروژن فومارات می‌باشد.
مکانیسم اثر: تیامولین هیدروژن فومارات یک آنتی میکروبیال نیمه سنتتیک و باکتریواستات است و به وسیله مداخله و ممانعت در سنتز پروتئین در باکتری باعث جلوگیری از رشد و فعالیت آنها می‌شود.
موارد مصرف: تیامولین در کنترل و درمان مایکوپلاسموز طیور (CRD) مؤثر می‌باشد و در مورد عفونت‌های ناشی از باکتری‌های گرم مثبت حساس به تیامولین مانند برخی عفونت‌های استافیلوکوکی، استرپتوکوکی و نیز باکتری‌های گرم منفی مانند کلبسیلا، پاستورلا و تعدادی از اسپیروکت‌ها و هموفیلوس‌ها داروی کاملا مؤثری می‌باشد.
موارد منع مصرف: مصرف تیامولین با یونوفورهای ضد کوکسیدیوز نظیر سالینومایسین، موننسین و ناراسین باعث عوارض جدی مثل توقف رشد و فلجی می‌شود. لذا از تجویز آنها حداقل 7 روز قبل و بعد از تیامولین خودداری شود.
مقدار و روش مصرف: محلول خوراکی و از راه آب آشامیدنی مصرف گردد.
مقدار 20-10 میلی‌گرم ماده مؤثره تیامولین هیدروژن فومارات معادل 160-80 میلی‌لیتر از محلول تیاموت به ازای هر 1000 کیلوگرم وزن زنده و به مدت 3 روز توصیه می‌شود.
هشدار:
تنفس انسان در فضاهای حاوی ذرات تیامولین جایز نیست.
به منظور جلوگیری از تماس با پوست و مخاط چشم انسان حین استفاده از محلول غلیظ تیامولین، استفاده از دستکش و ماسک ایمنی توصیه می‌گردد.
در صورت تماس پوست با محلول غلیظ تیامولین، شستشوی با آب فراوان ضروری است.
زمان پرهیز از مصرف:
گوشت طیور:  2 روز
تخم‌مرغ: ندارد
عوارض جانبی: در غلظت‌های بالا و بیشتر از دوز توصیه شده ممکن است علائمی از مسمومیت و کاهش دریافت آب مشاهده گردد. در این صورت آب حاوی دارو را قطع کرده و آب خالص در اختیار طیور قرار دهید. با مقادیر توصیه شده هیچ‌گونه عوارض جانبی در طیور بروز نخواهد کرد.
شرایط نگهداری: درمحل خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.
بعد از بازکردن بطری محتویات تا 3 ماه قابل استفاده می‌باشد و در صورت مخلوط نمودن با آب، محلول حاوی دارو تا 24 ساعت قابل استفاده می‌باشد.
بسته‌بندی: بطری 1 لیتری