ترکیبات:
هر ویال حاوی: اسید تیلودرونیک 50میلی‌گرم (56.91 میلی گرم ملح دی‌سدیم تیلودرونیت)
به همراه حلال استریل جهت تزریق وریدی می باشد.
خصوصیات: اسید تیلودرونیک متعلق به گروه درمانی بی‌فسفونات‌ها است که بر روی استخوان تأثیر می‌گذارد.
ویژگی اصلی فارماکولوژیکی تزریق تیلدرن، مهار باز جذب استخوانی است. در مواردی که جذب استخوانی بیش از حد صورت می‌گیرد تزریق تیلدرن می‌تواند تغییر فرم استخوانی را تنظیم کند.
در دوز درمانی توصیه شده این تأثیرات همراه با اثرات منفی بر روی تشکیل و یا مینراله شدن استخوان نمی باشد.
در رت نشان داده شده است تزریق تیلدرن خواص آنتی آرتریت در مدل های پلی آرتریتی دارد. مطالعات  آزمایشگاهی نشان‌دهنده اثرات مهاری روی آنزیم‌هایی است که باعث کاهش تولید ماتریکس غضروف به‌وسیله کندروسیت‌ها و سلول‌های سینوویال می‌شوند.
موارد مصرف: در اسب و برای درمان لنگشی که همراه با تغییرات غضروفی و استخوانی در بیماری ناویکولار و بن اسپاوین مشاهده می شوند.
موارد منع مصرف: به دلیل فقدان مطالعات بر روی عوارض جانبی اسید تیلودرونیک بر روی اسکلت حیوانات جوان، این محصول در اسب‌‌های کمتر از 2سال استفاده نشود.
موارد هشدار: با محلول‌هایی که دارای یون‌های دوظرفیتی مثل +Ca2 یا +Mg2 هستند مخلوط نشود.
چون ممکن است محلول اسید تیلودرونیک با این یون‌ها کمپلکس و رسوب تشکیل دهد.
عوارض جانبی: مهمترین اثرات ناخواسته توسط اسید تیلودرونیک ممکن است لرزش خفیف عضلانی، تعریق و یا کولیک باشد. این علائم در 1% اسب‌های تحت درمان با میزان تجویز روزانه یک دهم میلی گرم به ازای هر کیلوگرم مشاهده شده است که وابسته به دوز هستند و ممکن است در حدود 2 تا 3 ساعت بعد از تزریق به صورت ملایم و گذرا ظاهر شوند. علائم کولیک به طور خودبه‌خود و بدون درمان خاصی از بین می رود.
یک واکنش موضعی در محل تزریق وریدی ممکن است پدیدار شود که ملایم و گذرا می‌باشد و در عرض چند روز به‌طورخودبه‌خود از بین می رود.
توصیه می شود تا 3 ساعت بعد از تزریق، اسب از لحاظ احتمال وقوع اثرات جانبی تحت نظر باشد.
دوز و روش مصرف: تجویز به‌صورت تزریق آهسته وریدی صورت گیرد. یک دهم میلی گرم اسید تیلودرونیک به ازای هر کیلو وزن زنده در روز و به مدت 10 روز از طریق تزریق وریدی آهسته ( روزانه1میلی‌لیتر از محلول آماده به ازای هر 50کیلوگرم وزن زنده بدن).
مصرف در آبستنی و شیرواری:  با مطالعه بر روی حیوانات آزمایشگاهی هیچگونه اثرات توکسیک و سرطان‌زا بر روی جنین مشاهده نشد. به خصوص هیچ‌گونه اثرات منفی بر روی اسکلت جنینی و بعد از آن نیز مشاهده نشد. ولی از آنجائی‌که هنوز بی‌خطری این محلول بر روی اسب آبستن یا شیروار بررسی نشده است بنابراین در این اسب‌ها توصیه نمی‌شود.
استفاده بیش از دوز توصیه شده: در صورت مصرف بیش از دوز توصیه شده ممکن است در طی 3 ساعت بعد از درمان،کولیک به همراه و یا بدون لرزش عضلانی، تعریق و یا افزایش بزاق مشاهده شود. این علایم ملایم و گذرا هستند و به خودی خود از بین می‌روند.
به منظور درمان علائم کولیک می‌توان از داروهای ضد درد و ضداسپاسم استفاده کرد.
دوره منع مصرف: در اسب‌هایی که فرآورده‌های آن‌ها به مصرف انسان می‌رسد استفاده نشود.
شرایط نگهداری: در دمای 25 درجه سانتیگراد خارج از کارتن نگه‌داری شود.
عمر قفسه‌ای بعد از حل کردن دارو در حلال: از آنجائی‌که این محصول بدون مواد نگه‌ دارنده می‌باشد بین 2 تا 8 درجه سانتی‌گراد حداکثر برای مدت 24ساعت در یخچال قابل نگه‌داری است. از فریز کردن خودداری شود.
بسته بندی: جعبه حاوی 10 ویال دارو به همراه 10 ویال حلال