شکل دارویی : محلول تزریقی
ترکیبات :
هر میلی لیتر دارو حاوی

50 mg

Calicium Phosphorylcholine chloride

50 mg

Casein-peptides

0.05  mg

Vitamin B12

1  ml

Excepients

بیماری های عفونی و هجومی ، تجمع بیش از حد یا استرس موجب ایجاد به هم خوردن تعادل پنهان یا بارز موجود زنده یا انرژی می شوند.
کلسیم کولین کلراید موجود در روبورانته کالیر علاوه بر کلسیم مورد نیاز بدن موجود زنده ، فسفوریل کولین را که از نظر بیوشیمیایی ضروری است نیز تامین می کند. ترکیب فسفری موجب ذخیره انرژی شده و استیل کولین را در دسترس بدن قرار می دهد . خاصیت تقویتی این محصول با اضافه کردن ویتامین ب 12 کامل می گردد . این ویتامین برای متابولیسم چربی در کبد حیاتی است همچنین ویتامین ب 12 به ساختن فلور فیزیولوژیکی معده و باکتری های روده ای کمک کرده و موجب تحریک خون سازی می گردد.
موارد مصرف:
بیماری های تولید مثلی و کمبود ها  – بیماری های متابولیک – بره ها و گوساله های تازه متولد شده ضعیف – آنمی ثانویه سو ء هضم مزمن – کاهش تولید و آتروفی – به عنوان تقویتی بعد از بیماری های عفونی
کمبود املاح معدنی و بالانس منفی انرژی از مهمترین اختلالات متابولیک در ابتدای دوره شیردهی در گاو شیری می باشد. مطالعات نشان داده که علیرغم تمهیدات تغذیه ای از جمله آنیونیک نمودن جیره و تنظیم انری آن، باز هم دامهای تازه زا به درجاتی از کمبود کلسیم و بالانس منفی انرژی دچار می شوند. خطر این کمبود در هفته اول پس از زایمان در حداکثر میزان خود است. روبورانته دارویی منحصر بفرد بوده که ترکیبی از چند مولکول موثر به شرح ذیل می باشد:
کلسیم:
ترکیب کلسیم موجود با فسفوریل کولین موجب رهاسازی یکنواخت آن می گردد. مطالعاتی که توسط دانشگاه تهران در یکی از دامداریهای صنعتی اطراف تهران صورت گرفته نشان میدهد که روبورانته پس از یکبار تزریق زیرجلدی تا مدت یک هفته عیار کلسیم موجود در خون دامهای تازه زای شکم او.ل و چندشکم زا را به میزان حداقل یک میلی گرم در دسی لیتر(حدود10%) بهبود داده است.
انرژی:
فسفوریل کولین کلراید با دخالت در متابولیسم انرژی باعث بهبود تولیدATP در بدن دام می گردد و آن را بهبود می بخشد. همچنین با تقویت تخمدانها میزان باروری را در دامهای آماده تلقیح افزایش می دهد. همچنین ویتامینB12 موجود در محصول در متابولیسم چربیها موثر بوده و موجب تحریک متابولیسم پایه می شود.لازم به ذکر است که این ویتامین در پیشگیری از آنمی نقش بسزائی دارد.
کازئین پپتید:
این مولکول یک پروتئین مشتق از شیر و شامل 19 اسید آمینه است. برخی از پپتیدهای فسفریله مشتق از کازئین(کازئینوفسفوپپتیدها) قادر به جداسازی کلسیم و سایر مینرال ها بوده و در نتیجه به عنوان بیوکریر Biocarrier عمل می کنند. این مولکول قابلیت اتصال به ماکرو المانهایی ازقبیل کلسیم، منیزیم و آهن و همچنین میکروالمانهایی مانند روی،باریوم،کروم،نیکل،کبالت و سلنیوم را داشته و متابولیسم آنها را تنظیم میکند. در مقالات متعددی به نقش کازئین پپتید در افزایش اشتها اشاره شده است.
تاثیر بر سیستم ایمنی:
کازئین پپتید دارای خاصیت ایمنومدولاتوری(تنظیم کننده سیستم ایمنی) است. پپتیدهای مشتق از کازئین ها عملکرد سلول های ایمنی را از طریق تکثیر لنفوسیتها، سنتز آنتی بادی و تنظیم سیتوکینها بهبود می بخشند. یکی دیگر از خواص جالب توجه کازئینوفسفوپپتیدها پتانسیل این مواد در بهبود ایمنی موکوسی است. درمطالعه ای که انجام شد، مصرف خوراکی کازئینوفسفوپپتیدها موجب افزایش سطوح ایمنوگلبولینA در روده شد.
با روبورانته می توانید:
• عوارض ناشی کمبود کلسیم پس از زایمان پیشگیری کنید.
• عوارض ناشی از بالانس منفی انرژی را کاهش دهید.
• دوره نقاهت پس از بیماری را کوتاه کنید.
• اشتهای دام را افزایش دهید.
حیوانات هدف:
گاو – گوسفند و بز – سگ و گربه
میزان و روش مصرف:
گاو بالغ :         10- 25         میلی لیتر به صورت داخل وریدی یا زیر پوستی
گوساله :           5 -15        میلی لیتر به صورت داخل وریدی یا زیر پوستی
گوسفند و بز :      3- 5        میلی لیتر به صورت داخل وریدی یا زیر پوستی
بره:                    2-3         میلی لیتر به صورت داخل وریدی یا زیر پوستی
سگ :              0/5- 5       میلی لیتر به صورت داخل وریدی یا زیر پوستی
گربه :           0/5- 2/5        میلی لیتر به صورت داخل وریدی یا زیر پوستی
توصیه : در حیوانات سالم باید از دوز درمانی استفاده کرد و  طول مدت درمان بسته به نظر دامپزشک معالج است.
موارد منع مصرف: موردی ندارد.
عوارض جانبی : ندارد.
تداخل دارویی: ندارد.
زمان منع مصرف: ندارد.
شرایط نگهداری :  در دمای بین 2-8 درجه سانتی گراد دور از نور خورشید نگهداری شود.
نیمه عمر قفسه ای : دوسال