محصولی منحصر به فرد به شکل گرانول چربی بدون بو، تشکیل شده از ویتامین های ضروری کولین کلراید، اسید فولیک، ریبوفلاوین و ویتامین های AD3E محصور شده در ماتریکسی از جنس روغن های گیاهی هیدروژنه.

VICOMB TM به طور ویژه برای تأمین سطوح مناسب ویتامین های مورد نیاز گاو شیری طراحی شده است.وزن مخصوص این گرانول ها، عبور سریع از شکمبه به روده، با حداقل اتلاف و حداکثر جذب در روده را امکان پذیر می سازد.

جدول آنالیز استاندارد ویکاب

کولین( حداقل)

mg/kg      208290

اسید فولیک ( حداقل)

mg/kg           150

ریبوفلاوین ( حداقل)

mg/kg           250

ویتامین A( حداقل)

IU/kg        132000

ویتامین D3( حداقل)

IU/kg        36000

ویتامین E( حداقل)

IU/kg         1000

ويتامين هاي گروه B:
ويتامين هاي گروه B محلول در آب هستند و به مدت طولاني در بدن حيوانات نگهداري نمي شوند. این دسته از ويتامين ها، فعاليت آنزيم ها را در داخل بدن کنترل مي کنند.
اين آنزيمها اشتها را تحريک مي کنند و فعاليت آن ها افزايش توليد، رشد مناسب، استفاده مؤثر از غذاها و بهبود توليد مثل است. هر کدام از ويتامين های گروه B عملکرد مخصوصي دارند.
کولین:
کولین به عنوان یکی از ویتامین های گروه ب کمپلکس طبقه بندی شده است. کولین دارای وظایف گوناگونی می باشد که از آن جمله می توان به نقش آن در شکل گیری استیل کولین، ساخت بتائین و نقش آن به عنوان فسفولیپید غالب دیواره سلولی اشاره کرد. در گاوهای شیرده مقدار کولینی که از جیره تأمین می شود بسیار اندک است.
از سوی دیگر مقدار زیادی از گروه های متیل، که باعث افزایش تولید شیر، افزایش تولید چربی شیر، افزایش درصد چربی شیر و کاهش اختلالات متابولیکی می شوند، با تولید شیر از بدن خارج می شوند که سبب محدودیت منابع گروه متیل در اوایل شیردهی می شود.
ثابت شده است که استفاده از کولین سبب افزایش تولید شیر از 0 تا 3  کیلوگرم در روز می شود. نقش و اهمیت کولین، از آنجایی مشخص می شود که نقش های مختلف و متنوعی را در سیستم عصبی، ایمنی، کلیه و قلب ایفا می کند لذا فراهم کردن کولین قابل دسترس برای دام جایگاه ویژه ای پیدا می کند.
خوراک های معمول گاوهای شیری دارای کولین آزاد و فسفاتیدیل کولین هستند، ولی به دلیل پایین بودن مقدار کولین و فسفاتیدیل کولین در گیاهان مصرفی و از سوی دیگر، بالا بودن تجزیه شکمبه ای آن، مقدار کولینی که از روده جذب می شود نمی تواند نیاز بافت های بدن دام را تأمین کند.
بیشترین اهمیت کولین بعنوان جزیی از ساختمان اسیدهای آمینه در سنتز پروتئین در بدن است. همچنین در سنتز اسیدهای چرب نیز ایفای نقش می کنند. کولین جزیی از ساختمان فسفولیپیدهاست و به همین دلیل برای ساخته شدن VLDL و خروج تری گلیسیرید از کبد و عملکرد مطلوب کبد بسیار ضروری است.
از آن جا که کولین غیر پوشش دار خوراک به طور گسترده ای در شکمبه تخریب می شود بحث کولین محافظت شده مطرح می شود. کولین محافظت شده شکمبه ای محصولی است که استفاده از آن در سال های اخیر در گاوهای شیرده پرتولید و اوایل شیردهی، برای تأمین کولین در روده کوچک با هدف افزایش تولید شیر، ترکیبات شیر و پیشگیری از توسعه کبد چرب و کتوز افزایش یافته است.
اسید فولیک (B9):
اسید فولیک برای سوخت و ساز پروتئین ضروری است و برای تقسیم سلولی، رشد و تولید سلول های قرمز خون مورد نیاز است. اسید فولیک به هضم غذا و استفاده بدن از پروتئین و ساخت پروتئین در زمان لازم کمک می کند. این ویتامین عمل ساخت و نگه داری سلول ها را بر عهده دارد.
اسید فولیک همچنین به رشد بافت ها کمک می کند و باعث عملکرد درست سلول ها می شود. این ویتامین در زمانی که بدن احتیاج به غذا دارد، موجب افزایش اشتها می شود و به همین ترتیب اسیدهای هضم کننده غذا را می سازد. اسید فولیک در تکامل رشد جنین بسیار با اهمیت می باشد.
رشد طناب نخاعی و مغز جنین در گرو مصرف اسید فولیک توسط مادر می باشد. اسید فولیک بدون پوشش کاملاً در شکمبه تخریب می شود.
ریبوفلاوین (B2):
ریبوفلاوین مهمترین عامل رشد بدن است. کمبود آن باعث لاغری، توقف رشد بدن، اختلالات تنفسی، بیماری های پوستی و اختلالات گوارشی می شود. 98% ریبوفلاوین خوراک در شکمبه تخریب می شود.
افزودن ریبوفلاوین پوشش دار شده سوخت و ساز انرژی و تولید اسیدهای آمینه را بهبود می بخشد.
ویتامین A:
 ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است. ویتامینی است كه در طول آبستنی موجب سلامت بافت ها می گردد.
اين ويتامين براي نگهداري و سلامتي بافت پوششی لوله هاي تناسلي ضروري مي باشد. در گاوهايي که کمبود ويتامين A دارند بلوغ جنسي به تاخير افتاده و سقط جنين و تولد گوساله هاي مرده يا ضعيف اتفاق خواهد افتاد.
جفت ماندگي و عفونت هاي رحمي نيز مشاهده شده است. ویتامین A برای رشد طبیعی، تولید مثل و نگهداری ضروری است.
ویتامین D3:
ویتامین D3 یک ویتامین محلول در چربی است. اين ويتامين جهت متابوليسم طبيعي کلسيم و فسفر ضروري مي باشد. ویتامین D3 برای رشد مناسب استخوان نیاز است.
کمبود این ویتامین در گوساله موجب قوسی شدن استخوان های دراز و نرم شدن آن ها می شود. در حیوانات مسن تر کمبود ویتامین  D3 سبب سستی و شکنندگی استخوان ها می گردد.
ویتامین E:
ویتامین E به عنوان فاکتوری محلول در چربی و ضد سقط جنین شناخته می شود. دلیل شهرت ویتامین E خاصیت آنتی اکسیدان آن است که عبارتست از کاهش عوامل شیمیایی مخربی که دراثر استرس های فیزیولوژیکی و محیطی در خون بوجود می آید.
ویتامین E به همراه سلنیوم برای توسعه بافت ماهیچه ای مورد نیاز است.
کمبود این ویتامین به همراه سلنیوم موجب بیماری عضله سفید، جفت ماندگی و متریت می شود. ویتامین E سلول ها و غشا ها را در برابر آسیب های اکسیداتیو محافظت می کند و اجازه می دهد سلول ها حالت دفاع طبیعی خود را حفظ کنند. تقریباً نیمی از ویتامین E افزوده شده به خوراک توسط میکروفلورای شکمبه تخریب می شود.
مزایای VICOMB:
اجزای با کیفیت بسیار بالا
قابل استفاده در دستگاه آسیاب خوراک
سایز و چگالی مناسب برای عبور سریع از شکمبه
بهبود مصرف خوراک
شروع بهتر شیردهی
گاوهای سالم تر در زمان گوساله زایی و در نتیجه پیک تولید شیر بالاتر
کمک به بهبود پاسخ ایمنی، نرخ آبستنی و فاصله فحل شدن تا گوساله زایی
VICOMB پس از جذب، اسیدهای چرب غیراستریفه شده خون را کاهش می دهد و بنابراین ناهنجاری های دوره انتقال گاو (کتوز، تب شیر، جابه جایی شیردان) را کاهش می دهد.
نحوه استفاده از VICOMBTM :
50   گرم روزانه به ازای هر گاو به مدت 3 هفته قبل از زایمان
50 تا 100  گرم روزانه به ازای هر گاو به مدت 2 هفته پس از زایمان
شرایط نگهداری: در جای خشک و خنک و دور از نور نگهداری شود.