ویتامین AD3EC – محلول خوراکی
گروه دارویی:  ویتامین
شکل دارویی : محلول خوراکی
ترکیب: هر میلی لیتر از محلول ویتامین  AD3EC حاوی ویتامین A 50000 واحد بین المللی، ویتامین D3 10000 واحد بین المللی، ویتامین E 10 میلی گرم و ویتامین C 100 میلی گرم می باشد.
موارد مصرف :
ویتامین E,D3,A از گروه ویتامین های محلول در چربی و ویتامین C از گروه ویتامین های محلول در آب می باشند که نقش بسیار موثری در حفاظت و نگهداری و افزایش سطح ایمنی و مقاومت بدن دام و طیور ایفا می کنند.
ویتامین A: با افزایش رشد و نمو و محافظت از یاخته های پوششی و مخاطی در دستگاه های مختلف بدن، نقش مهمی در استحکام سدهای دفاعی در برابر آلودگی های باکتریایی و ویروسی ایفا می کند.
ویتامین D3: با افزایش جذب کلسیم و فسفر باعث بالا بردن عیار این عناصر در خون و در نتیجه تعدیل املاح و الکترولیت های ضروری بدن شده و همچنین باعث بروز کلسیفیکاسیون طبیعی و مطلوب در استخوان ها و پوسته تخم مرغ طیور می شود.
ویتامین E: باعث جلوگیری از اکسیده شدن اسید های چرب غیر اشباع که همواره در معرض اکسیداسیون سلولی قرار دارند، کاهش اکسیژن مورد احتیاج متابولیکی و تشکیل بافت مزودرمی و تنظیم عمل اکسیداسیون سلولی شده، همچنین از مهم ترین عوامل رشد و فعالیت قسمت های مختلف بدن دام و طیور بوده و در جهت تحریک و افزایش مقاومت بدن جانوران در دوره های بحرانی مثل استرس های ناشی از گرما، سرما، واکسیناسیون، تولید مثل، آبستنی و شیردهی، حفظ تندرستی و رشد و نمو حیوان، افزایش تخم گذاری، بهبود کیفیت تخم مرغ و تقویت باروری به صورت روزمره و گسترده در صنعت دامپزشکی جهان مصرف می شود.
ویتامین C: جزو ویتامین های محلول در آب می باشد که با شرکت در واکنش های اکسیداسیون و احیاء و دخالت در سنتز هورمون های استروئیدی باعث افزایش مقاومت دام و طیور در برابر بیماری های عفونی، مسمومیت ها و استرس ها می شود.
این ویتامین همچنین جهت کاهش استرس های پرورشی، تقویت مخاط بدن، افزایش باروری در خروس ها، افزایش جوجه آوری و بهبود کیفیت پوسته تخم مرغ توصیه می شود. استفاده از ویتامین C برای کمک به افزایش مقاومت و کاهش استرس در گوساله ها و کره اسب های تازه متولد شده، از بدو تولد تا 3 ماهگی معمول است.
مقدار و روش مصرف :
طیور: یک میلی لیتر از محلول در یک لیتر آب آشامیدنی برای 3 تا 5 روز.
گاو و گوساله: 2 میلی لیتر از محلول در یک لیتر آب آشامیدنی برای هر رأس به مدت 3 تا 5 روز.
گوسفند و بز: 1 میلی لیتر از محلول در یک لیتر آب آشامیدنی برای هر رأس به مدت 3 تا 5 روز.
زمان پرهیز از مصرف: ندارد.
شرایط نگهداری دارو:
در مکان خشک و در دمای بین 10 تا 25 درجه سانتی گراد  و دور از نور نگهداری شود.
بسته بندی: در ظروف پلاستیکی یک لیتری.