دسته دارويي:آنتی بیوتیک

شکل دارويي: پودرمحلول در آب

تركيب دارو : هر ساشه حاوی 100 گرم کینازامایسین تارترات 100% می باشد.

فارماکوکینتیک: کیتازامایسین آنتی بیوتیک موثر برروی انواع میکروب ها، بخصوص میکروب های گرم مثبت، اسپیروکت ها و باتاثیر ویژه و اختصاصی برروی انواع مایکوپلاسماها می‌باشد.

زیان های اقتصادی ناشی از مایکوپلاسموز طیور بی نهایت زیاد و قابل توجه است و تا زمانی که امکانات انجام برنامه ریشه کنی و کنترل فراهم نشده، لازم است بیماری را با استفاده از داروهای موثری که به سرعت و به طور کامل در روده جذب می‌شوند و مصرف آنها تاثیر سویی در مصرف کنندگان محصولات طیور نداشته باشد، به موقع و با مقدار کافی درمان کرد.

کتیازامایسین یکی از دارو‌های اختصاصی است که واجد کلیه مزایای فوق، به طور کامل می باشد. کیتازامایسین آنتی بیوتیکی است با سمیت بسیار ناچیز و مصارف درمانی وسیع و عاری از هرگونه خطر، به طوری که حتی مصرف مقدار زیاد و مدت طولانی آن هیچ گونه خطری از نظر مسمومیت و ایجاد تغییرات ژنتیکی ندارد.

کینازامایسین پس از مصرف به سرعت جذب بدن طیور شده و با انتشار وسیع و غلظت بالایی از راه خون در نسوج مورد درمان وارد وعمل ضد میکروبی خود را به نحو بارزی انجام می‌دهد.

به علاوه دفع این دارو بیشتر از طریق مدفوع بوده و فقط مقدار بسیار کمی از آن از طریق کلیه ها دفع می‌شود پس از مصرف درمانی، باقی مانده کتیازامایسین در گوشت طیور و تخم مرغ بسیار ناچیز بوده و خیلی کمتر از حد مسموم کننده آن برای انسان است.

کیتامازایسین همچنین به عنوان یکی از عوامل مهم محرک در ازدیاد رشد و افزایش بازده خوراک دام و طیور، بدون عوارض جانبی و مسمومیت شناخت شده است.

مقدار و روش مصرف:

کنترل بیماری : محتویات یک ساشه 100 گرمی کیتازامایسین در 200 لیتر آب آشامیدنی روزانه طیور، به مدت 1 تا 3 روز

درمان: محتویات یک ساشه 100 گرمی در 200 لیتر آب آشامیدنی، به مدت 2 تا 5 روز

 توصیه :پودر کیتازامایسین را به مقدار لازم برای مصرف روزانه ، ابتدا در مقداری آب تمیز کاملاً حل کرده، سپس به مخزن آب آشامیدنی طیور اضافه شود.

شرایط نگهداری: در محل خشک، خنک و دور از نور و حرارت مستقیم نگهداری شود.

بسته بندي: ساشه 100 گرمی