گربه شما میتواند از جلسات ماساژ درمانی که شما برایش میگذارید کمال استفاده و لذت را ببرد. ماساژ درمانی رهایی از استرس و افزایش جریان خون را به همراه دارد. این کار هم چنین باعث عمیق تر شدن دوستی بین شما و گربه تان میشود.

ماساژ دادن گربه ، نوازش سادهء گربه را یک گام به جلو میبرد. با اضافه کردن دقت در حرکات دست میتواینم نوازش را به ماساژ تبدیل کنیم.

۸۰ درصد از بیماری ها از استرس منشا میگیرند. عکس المعلی که سیستم بدن از ماساژ نشان میدهد، کاهش تنش و جلوگیری از بیماری های مرتبط با استرس است

مغز

به آرامی انگشتان را از بین دو چشم به طرف پیشانی و بالای سر بکشید . این حرکت تاثیر مستقیمی بر غده هیپوفیز و عملکرد مغز میگذارد.

چانه

به آرامی چانه تا گلو با کف دست خود نوازش دهید. سپس با انگشت خود زیر چانه را بخوارانید،این حرکت برای گربه بسیار لذت بخش خواهد بود وتسکین دهنده میباشد.

دهان

ماساز اطراف دهان و چانه منجر به هضم بهتر غذا خواهد شد.

نوازش و ماساژ درمانی در گربه

شروع:

بهترین زمان برای شروع ماساژ از سنین کودکی میباشد. اما اگر شما گربه بالغی دارید برای شروع دیر نسیت . از همین امروز آغاز کنید.

زمان مناسب:

گربه رفتار و مقررات خاص خودش را دارد . شما باید زمانی را در نظر داشته باشید که او عصبانی و پرخاشگر نیست و احتیاج به استراحت دارد .

زمان استراحت گربه بهترین زمان برای شروع ماساژ میباشد.زمان ماساژ شما نیز باید آرام باشید زیرا گربه های به حالات و روحیات انسان واکنش نشان میدهند.

هنر آهسته نوازش کردن:

هر چه شما آرامش بیشتری داشته باشید و آهسته تر او را نوازش کنید، گربه پاسخ بیشتری به عمل شما میدهد. شما حتی میتوانید دستتان را بدون حرکت روی سر او بگذارید و فقط با او همراه باشید.

آغاز نوازش و ماساژ:

خاموش کردن تلویزیون، موسیقی و تلفن همراه را فراموش نکنید . ۴ دقیقه از وقت خود را کامل برای گربه تان بگذارید. کمی صبور باشید و هنگامیکه شما بهترین زمان و روش را پیاده کردید، این دیگر گربه شماست که انتظار آن ۴ دقیقه رویایی را خواهد کشید.

ما با گربه ها از طریق صحبت کردن و زبانی نمیتوانیم ارتباط برقرار کنیم. بهترین روش ارتباط، لمس کردن است و بهترین لمس کردن نوازش و ماساز است .