انتخاب برس یا شانه مناسب برای گربه یکی از مهم ترین مراحل آراستن خانگی گربه است .
برس های مختلفی وجود دارند ، از معروف ترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد

 برس های پرزی ( برس هایی که با موهای زبر ساخته شده اند )

برس های پرزی را میتوان برای انواع مختلف موهای حیوانات استفاده کرد که استفاده از آنها برای موهای مختلف به فاصله بین پرز های برس و بلندی آنها بستگی دارد .

در واقع ، هر چه موهای حیوانانی که باید برس زده شود بلندتر باشد باید پرز های برس بلدتر و فاصله میان آنها بیشتر باشد .

 برس های سیمی سر گرد

پرز های این برس ها سیم مانند است و سر آنها با یک پوشش پلاستیکی گرد پوشیده شده است . این نوع برس برای حیوانات مو متوسط رو به بلند و موهای مجعد یا در هم پیچیده ایده آل است .

 برس های سیمی

پرز های این نوع برس ها سیم مانند بوده و سر آنها به صورت منحنی است . برس های سیمی بهترین انتخاب برای حیوانی است که موهایش به هم گره خورده .

 شانه های سر پلاستیکی

این نوع شانه ها برای انواع موها به جز موهای زبر کارآیی دارد . شانه ها برای از بین بردن گره خوردگی های ساده در موها مناسبند ولی برای گره خوردگی های جدی باید از برس مخصوص استفاده کرد .

 برس های سر پلاستیکی

 انتخاب برس مناسب برای گربه

این نوع برس ها برای ماساژ دادن پوست حیوان و گرفتن موهای مرده مورد استفاده قرار میگیرد . پس از کوتاه کردن موهای حیوان استفاده از این نوع برس ها توصیه میشود .

وقتی دارید موهای گربه تان را برس میزنید ، با حوصله و صبور باشید به خصوص موقع برس زدن نواحی که موهای آن به هم گره خورده است .

برس زدن میتواند مرحله بسیار لذت بخشی برای گربه ها باشد زیرا آن ها حرکت آرام برس بر روی پوست خود لذت میبرند ، ولی اگر این کار را با عجله و بی دقت انجام دهید ممکن است باعث شوید گربه تان تا ابد از برس زدن متنفر شود .

در مواقع برس زدن نواحی حساس بدن گربه مواظب باشید . هنگام برس زدن ، گربه ترجیح میدهد به جای اینکه شما به زور نواحی مختلف بدن او را برس بزنید ، خودش شما را به این کار دعوت کند .

بنابراین بهتر گربه تان را مرتبا برس زده ( تقریبا هر روز ) و کاری کنید که او احساس کند این عمل لذت بخشی است ، برس زدن دائمی گربه باعث از بین رفتن گره خوردگی موها نیز میشود .