به ترکیبی از مواد معدنی همراه با ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه، پروبیوتیک، انرژی و پروتئین، پری‌بیوتیک و عصاره‌های گیاهی کنسانتره افزوده آمینوساکارید گفته می شود.

آشنایی با آمینوساکاریداسیدهای آمینه باعث تقویت میکروفلور شکمبه و افزایش اندازه پرزهای آن می‌شود. ترکیبات و عصاره‌های گیاهی موجود درآن موجب تحریک دستگاه گوارش و اعصاب بویایی دام شده که ضمن افزایش اشتها، افزایش فعالیت‌های ترشحی و حرکتی دستگاه گوارش دام را باعث می‌شود و به هضم و جذب بهتر خوراک و افزایش راندمان کمک می‌نماید، و ترکیبات گیاهی موجود در این محصول در کنار اسیدهای آمینه باعث تقویت فعالیت‌های متابولیسمی پروتئین، کربوهیدرات، انرژی و عناصری همچون مس، کبالت، روی می‌گردد.

توکسین بایندر موجود دراین محصول باعث جذب بهتر سموم قارچی خوراک و علوفه شده و از آسیب به بافت‌های بدن دام پیشگیری می‌نماید. مانان الیگوساکارید موجود در این سوپرکنسانتره با جذب میکروب‌های بیماری‌زا باعث سلامت دام و تقویت سیستم ایمنی می‌گردد.

برخی دیگراز فواید و تأثیرات مصرف آمینوساکارید

تقویت فعالیت‌های متابولیسمی پروتئین، کربوهیدرات، انرژی، ازت، روی، آهن… ، بهبود تولید اسید استیک و بوتیریک در شکمبه، بهبود و تسریع تخمیر شکمبه‌ای و کاهش قابل ملاحظه نفخ در گوساله‌ها، افزایش سرعت پروار و تراکم بیشتر بافت استخوانی و ماهیچه‌ای، کنترل اسهال میکروبی و تغذیه‌ای در دام‌های جوان، افزایش مقاومت دام در برابر استرس‌های گرمایی، افزایش فسفر قابل جذب و مواد مغذی موجود در خوراک، افزایش راندمان و کاهش هزینه تولید، غلبه بر مشکلات تناسلی و بهبود فحلی و باروری، کاهش لنگش و ورم پستان و پیشگیری از اسیدوز، تحریک اشتها و افزایش ماده خشک مصرفی، کاهش استرس ناشی از تغییر جیره بخصوص در گاوهای تازه‌زا و خشک، افزایش نسبی شیر و چربی، پیشگیری از پیری زودرس و افزایش دوره شیرواری.

تمام ترکیبات موجود دراین محصول کاملا طبیعی و فاقد هرگونه مواد شیمیایی و هورمونی بوده و با کاهش آفلاتوکسین و جذب سموم قارچی از خوراک و افزایش سلامت دام در نهایت سلامت بهترجامعه را موجب می‌شود.

ترکیبات 3 کیلوگرم از این محصول:

پروتئین : 76- 75 درصد – انرژی : 5700 – 5600 kcal

(عصاره نعناء ، آویشن، پونه کوهی، مرزنگوش) آرد جو، آرد ذرت، مانان الیگوساکارید، ویتامین A، D3، E، آهن، سولفات مس، دی کلسیم فسفات، یدات کلسیم، اکسید روی، سولفات کبالت، اکسید منیزیم، اکسید منگنز، نیاسین، توکسین بایندر، کلرید سدیم، بی کربنات سدیم،اسیدهای آمینه (پرولین، ترئونین، آرژنین، لوسین، فنیل آلانین، تریپتوفان، والین) ، کربنات کلسیم، سلنیوم، آنتی اکسیدان

میزان و روش مصرف:

گوسفند، بز، گوساله، کره اسب، گاو، اسب، شتر : روزانه 20 تا 150 گرم برای هر رأس

با توجه به دام هدف و وزن دام

وزن : 2 ، 5 و10