نواسول®
مسکن، پایین آورنده تب، ضد التهاب و ضد اسپاسم

 

تركيبات:
هر میلی لیتر حاوي 500 میلیگرم متامیزول سدیم مي‌باشد.

 
شکل داروئی: محلول آماده تزریق

 
حیوانات هدف: اسب، گاو، سگ

 
موارد مصرف: برای درمان دردها، گرفتگی ها، تب، موارد دل درد، انسداد مری و دیگر موارد شبه اسپاسم در اعضای داخلی شکمی و فلجی های موقت. در عوارض روماتیسمی مانند آرتریت های حاد و مزمن، التهاب غلاف اوتار و التهاب و دردهای عصبی.

 
میزان و طریقه مصرف:
تزریق عضلانی یا تزریق آهسته وریدی
اسب: 20 تا 50 میلی لیتر (فقط به صورت وریدی)
کره اسب: 5 تا 15 میلی لیتر (فقط به صورت وریدی)
گاو: 20 تا 40 میلی لیتر
گوساله: 5 تا 10 میلی لیتر
سگ: 1 تا 3 میلی لیتر
در صورت نياز مي‌توان اين دارو را با فواصل هشت ساعت يكبار تزريق نمود.

 
موارد احتیاط:
از مخلوط نمودن سایر داروها در یک سرنگ پرهیز نمائید. از تزریق زیر پوستی پرهیز نمائید، در غیر این صورت احتمال تحریک پوستی وجود دارد. برای پیشگیری از بروز شوک در حین تزریق وریدی، متامیزول را به آهستگی تزریق نمائید.

 
موارد منع مصرف:
حساسیت به هر یک از مواد تشکیل دهنده دارو. در موارد زخمهای مخاطی دستگاه گوارش، نارسائی های کبدی، قلبی و کلیوی مصرف ننمایید. در موارد اختلال دستگاه خونساز (هماتوپوئتیک) تنها پس از انجام بررسی های لازم توسط دامپزشک، از نظر ضرورت استفاده و میزان خطر، تجویز انجام شود. به دلیل وجود بنزیل الکل، به هیچ وجه در گربه مصرف ننمایید.

 
عوارض جانبی: مهمترین اثرات نامطلوب متامیزول، بروز واکنشهای ازدیاد حساسیت است که شامل شوک و آسیب دستگاه خونساز می باشد. علیرغم استفاده گسترده این دارو در سر تا سر دنیا و در چند دهه گذشته، واکنشهای قید شده در بالا به ندرت مشاهده شده است. در صورت بروز علائم شوک یا واکنشهای آلرژیک، دامپزشک خود را مطلع نمائید تا اقدامات درمانی مربوطه (آدرنالین، کورتیکوستروئیدها، آنتی هیستامین ها) صورت پذیرد.

 
زمان پرهیز از مصرف:
گوشت گاو     6 روز
شیر          2.5 روز (5 بار دوشش)
توصیه ویژه جهت افرادی که دارو را به حیوان تزریق می کنند: در صورت تزریق تصادفی به خود، بلافاصله به پزشک مراجعه نموده و بر چسب دارو یا بروشور دارو را به همراه داشته باشید.

 
نگهداری:
عمر قفسه‌اي 36 ماه و طول مدت نگهداری بعد از مصرف اولیه (اولين ورود سر سوزن) 3 روز است.
در دمای زیر 25 درجه سانتی گراد و بدور از نور مستقیم آفتاب نگهداری گردد.

 
خصوصیات بسته بندی: ویالهای 100 میلی لیتری قهوه ای رنگ با درپوش لاستیکی و سرپوش آلومینیومی