بسیار عضلانی، خوش بنیه و قدرتمند. هیکلی جمع و جور دارد. آمریکن بولداگ دارای پاهای بلند و کشیده تر از هم خانواده انگلیسی این نژاد است. نرها در این نژاد دارای اسکلت بندی سنگین تر در مقایسه با ماده ها می باشند. سر بزرگ و فک قدرتمند است. سبک وزن بر روی پاهای خود حرکت می کند. سینه فراخ و دارای عمق می باشه که او را قادر به انجام فعالیت های بدنی سنگین می نماید. گردن عضلانی و از بین شانه ها به سمت سر کشیده است و گاها دارای قوس کمی می باشد. جمجمه گرد، پهن و بزرگ است و لپ ها عضلانی بسته به فرم و ساختار سر مشاهده می شوند. چشم ها عمیق با زاویه تیز و در فاصله از یکدیگر قرار دارند.
دندانها در حالت قیچی مانند ترجیح داده می شوند. اما دندانها پس و پیش و یا روی هم قرار گرفته هم قابل قبول اند. همه نوع گوش اعم از افتاده، رُز شکل، نیمه اشرافته و به جلو افتاده فابل قبول است. گوش های جراحی نشده در میان اتحادیه پرورش دهندگان بولداگ آمریکایی قابل قبول تر است. چشمها در تمامی رنگها یافت می شود اما چشم مشکی در سگهای سفید ارجع است. بر طبق استانداردهای این نژاد، چشم صورتی یک ایراد محسوب می شود. بنی در رنگای مشکی، قهوه ای، جگری یافت می شود (گاهاً لکه های صورتی در بینی یافت می شود). لب ها به رنگ مشکی و یا همراه صورتی یافت می شود. لب ها باید کامل فک را پوشش دهد اما نباید حالت آویزان و شل داشته باشد. پاهای جلو صاف، استخوانبدی سنگین و قدرتمد است. دم در سطح پایین تر از کمر شروع می شود. در ابتدا کلفت و به سمت نوک دم باریک تر می شود. پوشش خارجی کوتاه و در انواع رنگهای سفید،قرمز، قهوه ای و ببری یافت می شود.
 آشنایی با نژاد سگ آمریکن بولداگ American Bulldog

خلق و خو

بولداگ آمریکایی سگی است باوفا، قابل اعتماد، شجاع و باهوش.
هوشیار و دارای اعتماد به نقس. این نزاد بطور ژنتیکی عاشق کودکان است.
این نژاد بخاطر تواضع در برابر صاحبش مشهور است. دارای غریزه تدافعی قدرتمندی است و نیاز به یک آلفای با اعتماد به نفس، آرام و محکم دارد. آموزش و اجتماعی نمودن آنها را از سنین تولگی باید آغاز نمود تا در بزرگسالی نسبت به غریبه ها تهاجمی نباشد. اگر توسط یک صاحب قدرتمند که به خوبی بایدها و نبایدها را به او آموزش دهد تربیت نشود ممکن است نسبت به سایر سگا خشن باشد. آنها باید در بین مردم باشند و جایگاه خود را بیابند تا با شادمانی زندگی کنند.
باید در روز فعالیت بدنی و ذهنی کافی داشته باشند در غیر اینصورت ممکن است کنترل وی سخت گردد.

وزن و ارتفاع

وزن در نرها (54-32 کیلوگرم) در ماده ها (45-27 کیلوگرم)

ارتفاع در نرها (70-55 سانتیمتر) در ماده ها (62-52 سانتیمتر)

مشکلات سلامتی

مستعد دیسپلازی لگن

شرایط نگهداری

بولداگ آمریکایی در صورتی که فعالیت بدنی کافی داشته باشد برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد. در داخل منزل آرام اند و یک حیاط متوسط برایشان ایده آل است.

فعالیت بدنی

بولداگ آمریکایی باید برای پیاده روی طولانی به بیرون از منزل برده شود.

طول عمر

بالای 16 سال

آراستن

پوشش خارجی کوتاه و ضخیم بسیار آسان جهت آراستن می باشد. برس کشیدن و شانه زدن با شانه دندانه کوتاه پیشنهاد می شود. تنها در صورت نیاز حمام شود. ریزش مو در این نژاد متوسط می باشد.

تعداد توله ها

به طور متوسط 11 توله

تاریخچه

بولداگ آمریکایی نه تنها در ورزش خونین گاو بازی مورد استفاده قرار می گرفت، بلکه بسیاری از آن نژاد به عنوان سگ محافظ و در شکار خرس، راکن و گورکن بهره می گرفتند.
بولداگ آمریکایی دارای پاهای بلندتر، سرعت بیشتر و توانایی قابل توجه تری نسبت به نژاد انگلیسی آن می باشد.
استقامت، حس محافظت، هوش و قابلیت های کاری، این نژاد را در میان مزرعه داران محبوب کرده است. این نژاد همچنین قابلیت آموش پذیری جهت راهنمایی گله و محافظت از آن را در برابر حیوانات مهاجم دارد. امروز آمریکن بولداگ حضور خود را مدیون تلاش های آقای جان حانسون اهل گرجستان می داند. زمانی که جانسون در جنگ جهانی دوم بازگشت این نژاد همچون ماستیف انگلیسی تقریبا بطور کامل منقرض شده بود. او توانست از اندک بازمانده های شبیه به این نژاد پس از از سالها صبر و تلاش مجدداً بولداگ آمریکایی را حیا نماید. او به پرورش و اصلاح نژاد این بولداگ بیش از هر شخص دیگری در دنیا پرداخت. او هم اکنون مرد مسنی است و بولداگ آمریکایی همیشه در میان خانواده او حضور داشته است.
اگر بخاطر عشق و تلاش های او نبود امروز این نژاد منقرض شده بود. او به پروش این نژاد بی وقفه از آن زمان ادامه داده است.
از خصائص این نژاد می توان به توانایی در شکار، دیدبان، ردیاب و نگهبانی اشاره نمود.

گروه

سگهای ماستیف