آمریکن بولی دارای پوشش خارجی کوتاه، متراکم، صاف و براق می باشد و در تمامی رنگها یافت می شود. سر این نژاد دارای طول متوسط، عمیق با جمجمه ای پهن می باشد و گونه هایش عضلانی و مشهود است. گوشها کمی نیم تیز می باشند. گوشها را می توان بر طبق سلیقه جراحی نمود. چشمها بیضی شکل تا گرد در قسمت تحتانی جمجمه و با فاصله از یکدیگر قرار دارند و در تمامی رنگها یافت می شوند. پوزه دارای طول متوسط می باشد که در قسمت بالا گرد و یا تقریباً گرد است و از زیر چشمها به سمت پایین افتادگی دارد. فک بسیار باوقار و محکم که نشان دهنده قدرت دندانهای اوست! لب ها نزدیک به هم و دارای پوستی تقریباً شُل هستند. افتادگی زیاد مانند نژادهای ماستیف قابل قبول نیست. دندان ها منظم و همانند قیچی روی یکدیگر قرار می گیرند. رنگ بینی متنوع است. گردن سنگین وزن، متوسط و کمی قوس دارد و به تدریج از شانه ها به سمت اسکلت پشت باریک می شود. گردن هیج پوست شلی ندارد و به اندازه متوسط می باشد. کمر تقریباً صاف و یا در انتها و نزدیک به دم دارای شیب کمی می باشد. اگر بخش انتهایی بدن کمی بالا باشد نیز قابل قبول است. پاهای جلویی با فاصله از یکدیگر قرار دارند و سینه فراخ را به خوبی نمایان می کنند. دم پایین تر از خط بدن، کوتاه و بدون تاب است که در بخش چسبیده به بدن پهن تر و به تدریج باریک می شود. (دم جراحی نمی شود). پاهای جلویی صاف است و می تواند کمی به سمت پنجه ها قوس داشته باشد. طرز راه رفتن چابک و ارتجاعی می باشد.
 آشنایی با نژاد سگ آمریکن بولی American Bully

خلق و خو

آمریکن بولی نژادی است چابک، سرحال، خوشحال، اجتماعی و با اعتماد به نفس. آرام است و به مردم عشق می ورزد، بسیار با وفا و با محبت است و یک سگ خانواده خوب خواهد بود. معمولاً فرمانبردار است و هیچ چیز را بیشتر از خوشنود نمودن صاحبش نمی خواهد. فوق العاده شجاع و باهوش است و این ویژگی ها او را تبدیل به سگ گاردی پر انرژی می نماید. این نژاد در حالیکه وفاداری و استقامت آمریکن پیت بول تریر را دارد در عین حال اجتماعی بودن آمکریکن استافوردشایر تریر را نیز به ارث برده است. رفتار خوب و مناسب این سگ با کودکان و صاحبش در خشنود نمودن خانواده ای که با آنها زندگی می کند منحصر به فرد است. با اعتماد به نفس اما بدون رفتار تهاجمی. از لحاظ فیزیک بدنی، ظاهری ورزشکار دارد که عضلات قدرتمند و متمایز او هر بیننده ای را مجذوب می نماید و نشانگر قدرت و استقامت این نژاد است. آمریکن بولی نژادی همه فن حریف است که توانایی انجام انواع وظایف و کارهای سخت را دارد. در مجموع آمریکن بولی قابل اعتماد، وفادار و ایده آل جهت نگهداری به عنوان سگ خانواده است. آنها را به شجاعتشان می شناسند و اگر عصبانی شود به یک سگ جنگجوی واقعی تبدیل خواهد شد. سگی بسیار محافظ در برابر صاحب و قلمرو صاحبش است. اگر دشمن بخواهد به عزیزانش آسیبی برساند تا سر حد مرگ با او مبارزه خواهد نمود و در این راه از هیچ چیز دریغ نخواهد کرد. این نژاد استقامت زیادی در تحمل درد دارد. باید از سنین تولگی اجتماعی شود. همانطور که می تواند یک گارد بی نظیر باشد، همزمان یک سگ خانوادگی ایده آل است. به صاحبی نیاز دارد تا به خوبی اطلاع داشته باشد که هر سگی بر طبق غریزه نیاز به یک رهبر و رئیس دارد. آمریکن بولی صاحبی با اعتماد به نفس، آرام با رفتاری محکم می خواهد، باید به وی فهمانده شود که چه توقعی از او دارید، چه قوانینی را باید دنبال کنند و حد و مرزشان کدام است. وقتی انسان و سگ در کنار یکدیگر زندگی می نمایند عضو یک گروه به حساب می آیند و این گروه تنها به یک رهبر نیازمند است. حدود کاملاً مشخص اند. شما و یا هر انسان دیگر باید در بالاترین موقعیت این گروه قرار گیرید. این تنها راهی است که این رابطه به موفقیت ختم می شود.

وزن و ارتفاع

وزن در نرها: (53-46 سانتیمتر) در ماده ها: (51-43 سانتیمتر)
در 5 اندازه استاندارد، جیبی، بسیار بزرگ XL ، کلاسیک بی نهایت یافت می شوند که طول و وزن های متفاوتی دارند که به واقع این اندازه ها خیلی مهم نیستند، اصل اهمیت مربوط به تناسب بین ارتفاع و وزن حیوان می باشد.

مشکلات سلامتی

هیچ مشکل ژنتیکی گزارش نشده است.

شرایط نگهداری

اگر به میزان کافی فعالیت بدنی داشته باشد جهت نگهداری در آپارتمان مناسب اند. در خانه فعال اند و نیازی به حیاط مستقل ندارند. معمولاً هوای گرم را ترجیح می دهند.

فعالیت بدنی

به مقدار قابل توجهی فعالیت بدنی مانند پیاده روی های روزانه نیاز دارند تا از لحاظ فیزیکی و روانی در شرایط خوبی باقی بمانند.

آراستن

آراستن موهای کوتاه و صاف آن آسان می باشد. با برس های کوتاه به طور منظم شانه کشیده شود و در صورت نیاز می تواند از شامپو خشک و یا حمام بهره بگیرید. می توانید با یک تکه حوله و یا چرم مرطوب روی بدن او کشیده و پوستش را درخشان و براق نمایید. ریزش مو در این نژاد متوسط است.

تاریخچه

نژاد آمریکن بولی در اواسط دهه 1990 به منظور بوجود آوردن یک سگ مخصوص خانواده پرورش داده شد. آمریکن بولی در طول سالها زحمت و انتخاب و آمیزش از 2 نژاد منتخب شده آمریکن پیت بول تریر بر اساس استانداردهای UKC انگلستان و آمریکن استافوردشایر تریر بر اساس استانداردهای ایالات متحده آمریکا، بوجود آمده است. در برخی گروه های خونی از آمیزش خانواده های بولداگ نیز بهره گرفته شده است. موطن این نژاد را می توان به واقع در غرب و شرق آمریکا و به خصوص ویرجینا و لوس آنجلس و کالیفرنیا دانست. امروزه این نژاد همچنین در آسیا و اروپا نیز یافت می شود. گاهاً با نژاد آمریکن پیت بول تریر اشتباه گرفته می شود، اما باید دانست که نژادی کاملاً متفاوت است.

گروه

سگهای بولی