گرین لند داگ شبیه به سگ اسکیوی کانادایی می باشد. اما از او سبکتر و بلندتر است. دارای پوشش دولایه مضاعف می باشد که پوشش زیرین زبر و متراکم و پوشش خارجی ضخیم می باشد ، که به آنها کمک می کند تا در درجه هوای 50- تا 75- فارنهایت طاقت بیاورند. آنها گوشهای کوچک مثلثی شکلی دارند. سر تنومند و پهن است. دارای آرواده های فوق العاده قدرتمندی می باشد. دم بزرگ و پر پشت است که تا پشت سگ فر می خورد و در هنگامی که سگ خوابیده است از صورتش محافظت می کند. دارای پاهای استوار و قدرتمند بهمراه پنجه های بزرگ می باشد.

خلق و خو

بسیار کناره گیر و مستقل است. گرین لند داگ با صاحب خود بسیار مهربان و خونگرم است. این نژاد از نژاد سگهای کاری است. آنها خلق و خوی مهربانی دارند. آنها مستقل ، از خود راضی ، خشن و پر سر و صدا هستند حتی هنگام بازی کردن. این سگ نمی تواند به سادگی در اطراف خامه دراز بکشد ، این نژاد احتیاج دارد که کار کند یا فعالیت زیادی داشته باشد. این سگ اخیراً به عنوان همراه پیاده روی در نروژ و سوئیس بسیار محبوب شده است. این نژاد اغلب با اسکیموها زندگی می کند و آنها را در کارهای سخت یاری می کند. آنها در کشیدن سورتمه و شکار خرس و دیگرپستانداران به اسکیموها کمک می کنند. آنها معمولاً با مردم خوب هستند و هیچ غریزه نگهبانی و حمایتی ندارند ، اما مهارت زیادی در شکار دارند. آموزش دادن به این سگها بسیار دشوار است و برای این کار باید صبر و شکیبایی زیادی داشته باشید. این نژاد هنوز بسیاری از اخلاق و رفتارهای گرگ ، در غریزه اش باقی مانده است و سگهای حکمفرمایی هستند بنابراین صاحب گرین لند داگ باید برجسته و حکمفرما باشد و به سگ نشان دهد که او “رئیس است” نه سگ. سگها باید صاحب خود را بعنوان رئیس و فرمانده قبول کنند. این نژاد پرسه زدن را دوست دارد. گرین لند داگ اغلب در مسابقات سگ با سورتمه و ارابه دیده شده می شود.
 نژاد گرین لند داگ Greenland Dog

وزن و ارتفاع

وزن در نرها: (29-32) ک.گ ،وزن در نرها و ماه ها: (32-30) ک.گ در ماده ها: (27-29) ک.گ

ارتفاع در نرها: (17-76) س.م ،ارتفاع در نرها و ماده ها: (64-56) س.م در ماده ها: (17-68) س.م

مشکلات سلامتی

معمولاً سگهای بسیار سالمی هستند.

شرایط نگهداری

گرین لند داگ برای نگهداری در آپارتمان مناسب نمی باشد. آنها به فضای کافی جهت دویدن و انجام دادن کار نیاز دارند. این نژاد براحتی می تواتد خارج از خانه در هوای آزاد زندگی کند. آنها سرما را می توانند تحمل کنند و گرمای بیش از اندازه را دوست ندارند.

فعالیت بدنی

رین لند داگ سگی نیست که دوست داشته باشد در اطراف خانه دراز بکشد. آنها انرژی زیادی دارند و خستگی ناپذیرند و احتیاج دارند کاری را انجام دهند.

طول عمر

در حدود 13سال.

آراستن

گهگاهی احتیاج به برس کشیدن دارند.

تعداد توله ها

14-2 توله. معمولاً 7 عدد.

تاریخچه

این سگ پشمالو از قدیم در قطب شمال بوده. قدمت این سگ بالای12000 سال می رسد که همراه مردم سیبری بودند. مردم ساکن گرین لند و شمال آمریکا برای پرورش این سگ ممکن است از گرگهای محلی استفاده کرده بوده باشند. گرین لند داگ سگی کمیاب است. مرمی که این نژاد را دارند ، حتماً آنرا از گرین لند آورده یا کسی از آنجا این نژاد را برای آنها آورده است. تعداد زایمان این نژاد بسیار کم است.

گروه

سگهای شمالی.