لابرادور هاسکی شباهت بسیار زیادی به گرگ دارد. کمی از سگ اسکیموی کانادایی (Canadian Eskimo Dog) و مالاموت آلاسکایی (Alaskan Malamute) کوچکتر است ولی از ساموید (Samoyed) و سیبرین هاسکی (Siberian Husky) بزرگتر می باشد.

خلق و خو

لابرادور هاسکی یک نژاد شناخته نشده است. او مخلوط لابرادور با هاسکی نمی باشد ، او یک نژاد خالص از سواحل لابرادور می باشد. آنها از جهت های مختلفی شبیه به گرگ می باشند ، آنها پارس نمی کنند ، اما مانند گرگ می توانند زوزه بکشند.

وزن و ارتفاع

وزن در نرها و ماده ها: 45-27 ک.گ
 نژاد لابرادور هاسکی Labrador Husky

تاریخچه

لابرادور هاسکی اهل سواحل لابرادور می باشد. آنها متعلق به گروه سگهای شمالی که شامل هاسکی (Siberian Husky) ، ساموید (Samoyed) ، مالاموت آلاسکایی (Alaskan Malamute) و سگ اسکیموی کانادایی (Canadian Eskimo Dog) می باشند. این نژاد به عقیده بعضی ها توسط اسکیموهای نروژِی آورده شد. این سگها برای کشیدن سورتمه استفاده می شدند. اولین اسکیموها در آلاسکا زندگی می کردند. بعد از قرنها اجداد لابرادور از نظر جغرافیایی از دیگر نژادهای شمالی جدا شدند. تمامی قدرت ، استقامت ، توانایی و هوش آنها بهشان به ارث رسید. اولاد اسکیموهای اولیه به لابرادورها این اجازه را دادند تا با گرگها تولید مثل کنند. این عمل تا زمان اختراع اتوموبیل مخصوص برف به طول انجامید ، تا زمانی که سگها دیگر احتیاجی به کشیدن سورتمه های سنگین نداشتند.

گروه

سگهای شمالی.