اِسکای تِریِر سگی باهوش با جثه بلند و پاهایی کوتاه می باشد. طول آن باید دو برابر ارتفاعش باشد. دارای عضلات قوی ، بینی سیاه و چشمان قهوه ای تیره می باشد. با گوشهای برافراشته یا آویزان (گوشهای آویزان کمتر دیده می شوند). دمش حالت فر خورده ندارد. دارای پوشش زیرین نرم و موهای بیرونی بلند ، صاف و سخت می باشد. به رنگهای آبی – طوسی با کرم یافت می شود. گوشها باید حتماً سیاه رنگ باشند. مقداری موی سفید بر روی سینه طبیعی است.

خلق و خو

اِسکای تِریِر سگی است با ادب، پر محبت ، شجاع و نترس. سر زنده و بازیگوش. از سایر تریرها جدی تر است. برای خوشحال ساختن اِسکای تِریِر باید توجه زیادی به او داشت. باوفا و مدافع. باید در سنین پایین او را اجتماعی نمود. غالباً علاقه ندارد که غریبه ها به او دست بزنند و ممکن است گاز بگیرد. به پارس کردن علاقه دارد و ممکن است نسبت به سایر سگها حالت تهاجمی داشته باشد. برای نگهداری در کنار سایر حیوانات خانگی پیشنهاد نمی شود.

وزن و ارتفاع

وزن در نرها: (11.5) ک.گ ، در ماده ها 10% کمتر

ارتفاع در نرها: (25.5) س.م ، در ماده ها: (25.5) س.م

 نژاد سگ اسکای تریر Skye Terrier

مشکلات سلامتی

سگ بسیار سالمی می باشد و بیماری خاصی قابل ذکر نیست.

شرایط نگهداری

برای نگهداری در آپارتمان مناسب می باشد ، اصولاً در داخل خانه پر جنب و جوش است و نیازی به حیاط ندارد.

فعالیت بدنی

مقدار کمی فعالیت بدنی مورد نیاز می باشد.

طول عمر

حدود 10-12 سال.
 نژاد سگ اسکای تریر Skye Terrier

آراستن

موهای صاف و بلند او به آراستن منظم نیاز دارد در غیر این صورت به حالت گره خورده در می آید. موهای توله ها نسبت به بالغین متفاوت است و ممکن است چندین سال طول بکشد تا موها به حالت نهایی خود درآید. ریزش مو در این نژاد متوسط می باشد.

تاریخچه

اجداد این نژاد در سال 1600 توسط کشتی از جزیره اسکای به اسکاتلند راه یافت. بعدها آمیزش نژاد Maltes به تریر اولیه نژاد اِسکای تِریِر امروزی را به وجود آورد. در اواسط سال 1800 محبوب ملکه ویکتوریا واقع شد و این امر باعث معروفیت اِسکای تِریِر گردید. در سال 1846 در انگلستان به معرض نمایش درآمد و در سال 1887 برای اولین بار به ثبت رسید.

گروه

تریرها.