ظاهر پوشش بدن شایلو شپرد ضخیم است. دارای پشتی پهن ، قوی و سخت می باشد. سر ، پهن و زیبا بوده و متناسب با بدن می باشد. دارای گونه های قوی می باشد که هر چه به طرف پوزه پیش می رود باریک تر می شوند. پوزه او باید مشکی باشد. ظاهر پوزه نباید دراز و باریک یا نوک تیز باشد. رانها عضلانی بوده و دم پوشیده شده است از موهای متراکم که به سمت پایین آویزانند. پوشش آنها به دو گونه است: صاف و مخملی. در نوع مخملی طول مو متوسط بوده و دارای پوشش زیرین متراکم می باشد و همچنین دارای یال جدا از گردن تا سینه هستند. طول مو در این نوع نباید از 12 سانتیمتر بیشتر باشد. در نوع صاف طول مو متوسط و زخیم بوده و دارای پوشش بیرونی ناملایم می باشند.

خلق و خو

شایلو شپرد بسیار شبیه به ژرمن شپرد بوده اما بزرگتر می باشد. شایلو شپرد نسبت به ژرمن شپرد پر سر و صدا تر بوده و از نظر مشکل کفل بهتر می باشد. شایلو شپرد هنوز نسبتاً ناشناخته است. این نژاد یک دوست و همراه خوبی می تواند باشد. آنها بسیار باهوش ، دلیر و با اعتماد بنفس هستند و با تمایل از خانواده خود دفاع می کنند ، اما هنوز دوست و همنشین خوبی برای خانواده و دوستانشان می باشند. دیدبان و نگهبان خوبی است. شایلو شپردها بطور باورنکردنی شجاع و وفادار هستند. بسیار جدی و باهوش بوده و توانایی زیادی در آموختن دارند. شایلو شپردها علاقه زیادی به نزدیک بودن به خانوادشان را دارند. آنها باید از زمان تولگی بخوبی تربیت و اجتماعی شوند.

وزن و ارتفاع

وزن در نرها: (59-45 ک.گ) در ماده ها: (45-36 ک.گ)

ارتفاع در نرها و ماده ها: (76-71 س.م)

مشکلات سلامتی

رشد غیر عادی کفل .

شرایط نگهداری

برای نگهداری در آپارتمان مناسب است بشرط آنکه به حد کافی فعالیت بدنی داشته باشد. آنها در داخل خانه نسبتاً آرام بوده و حداقل یک حیاط بزرگ برای آنها بسیار عالی می باشد. پوشش آنها برای تمامی شرایط آب و هوا مناسب می باشد. آنها می توانند بیرون از خانه زندگی کنند اما بسیار خوشحالتر می شوند اگر در داخل خانه نزدیک صاحب خود باشند. در روزهای گرم همیشه آب و سایه بان و در زمستان یک سقف در اختیارشان بگذارید.
 نژاد سگ شایلو شپرد Shiloh Shepherd

فعالیت بدنی

شایلو شپردها فعالیت بدنی شدید را دوست دارند و اگر این فعالیت توام با آموزش باشد (از هر نوعی) بیشتر مورد علاقه آنها قرار می گیرد. آنها به پیاده روی روزانه احتیاج دارند چه با شما آهسته راه بروند و چه موقع دوچرخه سواری پهلوی شما بدوند. این نژاد اگر به حد کافی فعالیت بدنی نداشته باشد می تواند بی قرار و مخرب شود.

طول عمر

14 – 12 سال.

آراستن

آنها دارای دو نوع پوشش صاف و مخملی می باشند. نوع مخملی آن احتیاج به برس کشیدن مرتب دارد تا تمیز نگه داشته شود و از گره خوردن موها جلوگیری شود. نوع صاف آن به آراستن در حد متوسط احتیاج دارد. این نژاد بصورت فصلی ریزش موی شدیدی دارد اما در باقی زمانها از ریزش موی کمی برخوردار است. برس کشیدن روزانه توصیه می شود مگر آنکه با ریزش مو در خانه مشکلی نداشته باشید. آنها فقط باید در مواقع ضروری شسته شوند ، 1 تا 2 بار در سال تا از کاهش چربی پوست جلوگیری شود.

گروه

سگهای گله.