ویپِت شبیه به یک گِریهاند کوچک است. جثه خوش اندام ، باوقار و باریک دارد. دارای پوشش کوتاه و چرمی مانند است که به رنگهای متنوعی اعم از سیاه ، قرمز ، قهوه ای ، سفید و چند رنگ یافت می شود. دارای ماهیچه های بلند و باریک می باشد. این گِریهاند کوچک گوشهایی به شکل گل رُز و سینه ای فراخ دارد. ستون فقراتش بلند وصاف است.

خلق و خو

ویپِت نژادی باهوش ، سرزنده ، با محبت ، شیرین و مطیع است. در داخل خانه آرام می باشد. نباید تحت آموزشهای خیلی سخت و خشن قرار گیرد چراکه این نژاد چه از لحاظ روانی و چه از لحاظ فیزیکی بسیار حساس است. بهترین راه آموزش ، آموزش همرا با بازی و دویدن می باشد. رابطه خوبی با کودکان دارد اصولاً سگ تمیزی است و نگهداری از آن آسان می باشد همچنین سگ مناسبی برای اشخاصی است که زیاد سفر می کنند. شخصیت شیرین آن او را به یک دوست و همراه خوب تبدیل کرده است.

وزن و ارتفاع

وزن در نرها: (8-12) ک.گ ، در ماده ها: (5-9) ک.گ

ارتفاعارتفاع در نرها: (47) س.م ، در ماده ها: (44) س.م

 آشنایی با نژاد سگ ویپت Whippet

مشکلات سلامتی

بیماریهای پوستی و مشکلات معده (معده درد) قابل ذکر می باشد.

شرایط نگهداری

نسبت به سرما حساسیت دارد و پیشنهاد می شود که در فصل زمستان لباس گرمی برایش تهیه کنید. برای زندگی در آپارتمان مناسب می باشد به شرطی که در طول روز به او اجازه فعالیت بدنی کافی داده شود. اصولاً در داخا خانه آرام است و یک حیاط کوچک مکان مناسبی را برایش فراهم می کند.

فعالیت بدنی

اگر ویپِت را بعنوان سگ خود انتخاب کرده اید باید بدانید که این نژاد همانقدر که به دویدن در فضای باز نیاز دارد ، به پیاده روی های روزانه نیز علاقه می ورزد. سعی نکنید که او را از قلاده اش رها سازید چراکه حس شکاری او باعث می شود که حیوانات کوچک را تعقیب و اقدام به کشتن آنها نماید.

طول عمر

حدود 12-15 سال.
 آشنایی با نژاد سگ ویپت Whippet

آراستن

پوشش کوتاه و صاف ویپِت برای آراستن آسان می باشد. برس زدن منظم و همچنین تمیز کردن سطح پوست با یک حوله نمدار پیشنهاد می شود. اصولاً سگ تمیزی است و کمتر به حشرات موذی مانند کنه ها گرفتار می شود. ریزش مو در این نژاد مjavascript:void(0);توسط می باشد.

تاریخچه

این نژاد در قرن 19 میلادی به وجود آمد. اجداد او را نژادهای Grey Hound ، Italian Grey Hound و سگهای تیپ تریر تشکیل می دهند. معنی Whipped حرکت سریع می باشد. ویپِت می تواند با سرعت 60 کیلومتر در ساعت بدود. در زمانهای قدیم در انگلستان از این نژاد برای مسابقه استفاده می شد. ویپِت همچنین سگ شکاری و دیدبان خوبی می باشد.

گروه

سگهای شکار.