مقدمه

وقتی  یک توله سگ نرم و خوشگل را به خانه خود می آورید ،قطعا می دانید که سلامت او به شما بستگی دارد. این وظیفه شماست که هر روزاز او مراقبت کنید. این می تواند کمی نگران کننده باشد – او به بهترین غذای توله سگ ، توجه زیاد ، آموزش ملایم ، اسباب بازی های ایمن ، اجتماعی شدن توله سگ ، خانه راحت و مراقبت های دامپزشکی مناسب نیاز دارد.

زمان بیماری سگ ها توله سگ ها به کدام واکسن احتیاج دارند؟

مراجعه به دامپزشک در طی چندین ماه به طور مکرر برای واکسیناسیون ، و سپس برای تقویت سگ در طول زندگی سگ ، ممکن است مشکل به نظر برسد، اما بیماری هایی که واکسن ها حیوانات خانگی را از آنها محافظت می کند ، خطرناک ، بالقوه کشنده است و خوشبختانه ، بیشتر قابل پیشگیری است.

بیماری سگ ها

ما در مورد بسیاری از واکسیناسیون ها و بیماری های مختلف ، بسیار خوانده ایم که گاهی اوقات می توان دانست که در زمان بیماری سگ ها توله سگها به چه واکسیناسیون احتیاج دارند و کدام یک از آنها مهم اما اختیاری هستند ، گیج کننده است. در اینجا مروری بر بیماری سگ ها که واکسیناسیون آن به حیوان خانگی شما کمک می کند تا از آن جلوگیری شود ، آورده شده است.

Bordetella Bronchiseptica

این باکتری بسیار آلوده و خطرناک است که باعث ایجاد سرفه های شدید ، استفراغ و در موارد نادر تشنج و مرگ می شود. واکسن های تزریقی و اسپری بینی برای این باکتری موجود است.

Canine Distemper

بیماری شدید و مسری سگ ها ناشی از ویروسی که به سیستم تنفسی ، دستگاه گوارش (GI) و سیستم عصبی سگها ، راکونها ، و حیوانات دیگر حمله می کند ، distemper از طریق قرار گرفتن در معرض هوا (از طریق عطسه یا سرفه) از حیوان آلوده پخش می شود. این ویروس همچنین توسط کاسه های غذایی و تجهیزات مشترک قابل انتقال است. باعث ترشحات از چشم و بینی ، تب ، سرفه ، استفراغ ، اسهال ، تشنج ، فلج و اغلب اوقات مرگ می شود.

درمان شامل مراقبت های حمایتی و تلاش برای جلوگیری از عفونت های ثانویه ، کنترل علائم استفراغ ، تشنج و موارد دیگر است. اگر حیوان از این علائم زنده بماند ، امید می رود سیستم ایمنی سگ فرصتی برای مقابله با آن داشته باشد. سگهای آلوده ویروس ها را تا ماه ها در بدن خود نگه می دارند،پس حتما باید سگ را واکسینه کنید تا ازاین بیماری در امان باشد.

بیماری سگ ها

هپاتیت سگ

هپاتیت سگ یک عفونت ویروسی بسیار مسری است که بر روی کبد ، کلیه ها ، طحال ، ریه ها و چشم سگ مبتلا اثر می گذارد. این بیماری کبد ناشی از ویروسی است که با نوع هپاتیت انسانی ارتباطی ندارد. علائم آن از تب خفیف و احتقان غشای مخاطی گرفته تا استفراغ ، زردی ، بزرگ شدن معده و درد اطراف کبد است. بسیاری از سگ ها می توانند بر بیماری غلبه کنند ، اما شکل شدید می تواند سگ را از بین ببرد.

 پارینفلوئنزا

یکی از چندین ویروس است که می تواند به گوش سگ حمله کند.

Corona Virus

این ویروس است که معمولاً بر سیستم گوارشی سگ ها اثر می گذارد ، اگرچه می تواند باعث عفونت های تنفسی نیز شود. علائم شامل دستگاه گوارش ، از جمله از دست دادن اشتها ، استفراغ و اسهال است. پزشکان می توانند سگ را مرطوب ، گرم و راحت نگه داشته و به رفع تهوع کمک کنند ، اما هیچ دارویی ویروس ها را نمی کشد.